Bütün ekonomik sistemler içerisinde üretim faktörleri arasında yer alan insan kaynaklarının çok ayrıcalıklı bir yeri vardır: çünkü üretim faktörleri içerisinde dinamik olan insandır ve üretime doğrudan katkı sağlayacak olanda yine insandır. Bu nedenle artık insan kaynaklarını diğer kaynaklardan ayırmak için “insan değerleri” kavramı yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
İnsan kaynaklarının işletmeler için temel dinamik olma özelliği hizmet işletmelerinde daha bir önem kazanmaktadır; Üretim işletmelerinde sadece işini iyi bilmesi ve uyum içerisinde çalışması gerekli olan işgücümüz hizmet işletmelerinde önceki özelliklere ek olarak olaylara bakış açıları, tutum ve davranışlarıyla da tam olarak yönetimin felsefesini yansıtmalıdırlar.
Çalışanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, iyi bir ödül ve ceza sistemi oluşturmak, terfilerde adaletli davranmak ve çalışan – yönetim ilişkisini güçlendirmek için işletmelerin performans değerleme yapmaları gerekmektedir.
Bu çalışmamızda performans ölçümünün daha bir önem arz ettiği eğitim kurumlarında bir uygulama gerçekleştirip değerlendirilmesi yapılacaktır. Uygulama yurt dışında açılmış bulunan Türk okullarında yapılacaktır.
Eğitim Kurumları Performans Performans Değerlemenin Boyutları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
.