Lider-üye etkileşimi teorisi, farklı astlar ile lider arasında farklı ilişkiler gelişebileceği düşüncesinden hareket eder. Bu teoriye göre lider, zaman ve kaynakların sınırlı olması gibi bazı nedenlerden dolayı bazı üyeler ile daha yakın ve niteliği yüksek, bazı üyelerle ise daha düşük nitelikte ve daha otoriteye bağlı ilişkiler geliştirebilmektedir. Bu çalışmada, lider üye arasındaki etkileşim ile astların iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki İzmir İli Çeşme İlçesinde yer alan anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda incelenmiştir. Çalışmanın amacı; anaokulu, ilkokul ve ortaokullarda görevli öğretmenlerin, amirleri ile aralarındaki lider-üye etkileşimlerinin nasıl olduğunu ve bu etkileşimin öğretmenlerin örgütlerine olan örgütsel bağlılıklarını ve iş tatminlerini ne şekilde etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın temel bulguları, okul idarecileri ve öğretmenler arasındaki lider üye etkileşimi ve bu etkileşimin boyutlarının öğretmenlerin iş tatminleri ile genel, duygusal ve normatif bağlılıkları üzerinde pozitif ve anlamlı etkileri olduğunu göstermektedir
Leader - member exchange theory, depends on the idea of different relationships may develop
between leaders and their different subordinates. According this theory, leaders can develop closer
and high quality relationships with some members and develop more authority attached and lower
quality relationships some other members because of some reasons such as limited time and
resources. This study examines that the relationships of leader member exchange, job satisfaction
and organisational commitment of subordinates on kindergartens, primary schools and secondary
schools province of Izmir - Cesme. The aim of the study, to explain how the leader member
exchange is between teachers and their supervisors who works at kindergartens, primary schools
and secondary schools and effects of it on theachers’ job satisfaction and organisational
commitmen. Based on the findings of the research, leader member Exchange and dimensions of
this interaction is positively and significantly effect on the teachers’ job satisfaction and their
general, affective and normative commitment.
Other ID | JA84NT92PS |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 28 |
**