BibTex RIS Cite

Kentsel Kamu Hizmetlerinden Tatmin Düzeyi: İstinye-İstanbul Örneği

Year 2004, Issue: 7, 121 - 145, 01.06.2004

Abstract

Türkiye’de kentsel kamu hizmetlerinden duyulan tatmin düzeyinin ölçülmesine yönelik bu çalışma, teorik ve ampirik nitelikli bir araştırmadır. Çalışma, seçilmiş bir örnekte (İstinye-İstanbul) kent nüfusunu temsil eden bir kütle üzerinde yapılmıştır. Çalışmada, Merkezi Hükümet, belediyeler ve muhtarlık kurumu tarafından yürütülen kimi hizmetlerden duyulan tatmin düzeyini doğrudan etkileyen faktörler olarak “güven”, “temsil” ve “memnuniyet”e ilişkin bulgular hem kendi içinde hem de 1999 yılında TESEV tarafından yapılan benzer nitelikli bir araştırmada ulaşılan sonuçlarla karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada, Merkezi Hükümet tarafından yürütülen hizmetlere ilişkin olarak halkın duyduğu tatmin düzeyinin çok düşük olduğu, halkın bu açıdan söz konusu kurumu yetersiz bulunduğu saptanmıştır. Buna karşılık, muhtarlık tarafından sunulan hizmetlerden halkın duyduğu tatmin düzeyinin nispeten daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Belediyelerin ise, araştırma kapsamındaki kamu kurumları içinde, halkın duyduğu tatmin düzeyi açısından en başarılı yönetim birimleri olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, halkın Merkezi Hükümet’e ilişkin yargılarının olumsuzlaştığı, muhtarlığa ilişkin yargılarının pek değişmediği, belediyeler hakkındaki yargılarının ise olumlu yönde pekiştiği sonucuna ulaşılmıştır

The Level of Satisfaction from Urban Public Services: Evidence from İstinye-İstanbul

Year 2004, Issue: 7, 121 - 145, 01.06.2004

Abstract

This research entitled The Level of Satisfaction from Urban Public Services
is a theoretical and empirical work. The study presented in this work reports the results
of a scientific investigation on selected urban electorates in Istinye-Istanbul. Results
on “confidence”, “representation” and “pleasure” as the factors affecting the satisfaction
level obtained from basic services performed by Central Government, municipalities
and neighborhood authority are evaluated in its context and compared to the results of
a research made by TESEV in 1999. As a result of the research, the satisfaction level
being obtained from the services performed by Central Government is very low. But,
that level is higher both in the case of neighborhood authority and municipality.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA53HV37RF
Journal Section Articles
Authors

Recep Bozlağan This is me

Publication Date June 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Issue: 7

Cite

APA Bozlağan, R. (2004). Kentsel Kamu Hizmetlerinden Tatmin Düzeyi: İstinye-İstanbul Örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(7), 121-145.

**