Peter
Watkins’in (1935-…) The War Game (1965)
filmi, kendini belgesel olarak sunan bir kurmacadır. Postmodern bir anlatı
formu olan sahte belgesel türünün en ilginç örneklerinden biridir. BBC’nin
sınırlı prodüksiyon imkânlarıyla gerçekleştirdiği bu televizyon filmi, kurmaca
bir içeriğe sahip olmasına rağmen 1966 yılında En İyi Belgesel Film Oscar’ını almıştır.
Filmde Soğuk Savaş döneminin (1945-1991) en büyük tehdidi olan nükleer saldırının
yaratabileceği trajik sonuçlara dikkat çekilmektedir. BBC, The War Game filmini toplumda yaratabileceği infial nedeniyle ancak
yirmi yıl sonra Soğuk Savaş gerginliğinin azaldığı bir dönemde
gösterebilmiştir. Bu çalışmanın amacı, The
War Game’de sahte belgesel estetiğinin nasıl oluşturulduğunu Norman
Fairclough’un Eleştirel Söylem Çözümlemesi (ESÇ) yöntemiyle incelemektir. Çalışmanın
bulguları; nükleer saldırı öncesi, nükleer saldırı anı ve nükleer saldırı
sonrası olmak üzere üç ana kategoride yorumlanmaktadır. Bir nükleer saldırının
özellikle sivil halkı etkileyecek trajik sonuçlar doğuracağı ve Nazi
Almanya’sına benzer iktidar ilişkilerine yol açacağı eleştirel bir dille simüle
edilmektedir.
Sahte Belgesel Soğuk Savaş Nükleer Saldırı Eleştirel Söylem Çözümlemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.