Dissertation
BibTex RIS Cite

Dijital Medyada İzleyici Metası: Haber Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 26, 19.06.2023

Abstract

Bu çalışmanın konusunu, izleyicinin metalaşması kavramının internet gazeteciliği çerçevesinde sorgulanması oluşturmaktadır. Çalışmada, haber sitelerinin genel yapısı ve içeriklerinin, izleyici metasının üretimiyle nasıl şekillendiğinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Türkiye’den seçilen haber sitelerinin içerikleri reklamla bağlantılı olarak kullanıcıların metalaşması çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışma nitel araştırma deseniyle inşa edilmiş ve doküman analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda, hurriyet.com.tr, mynet.com, sozcu.com.tr, haberler.com, milliyet.com.tr, sondakika.com sitelerinde yayınlanan reklam ve haberler incelenmiştir. Böylece, haber sitelerinin ürettikleri içerikler dolayımıyla kullanıcıları metalaştırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu anlamda, kullanıcıların hem haber siteleri hem de Google gibi şirketler için artı değer ürettiği saptanmıştır. Kullanıcıları metalaştırmak için gerçekleştirilen uygulamaların başında tık haberleri (%77.83), arama motoru haberleri (%23.30) ve foto galeri haberlerinin (%6.81) geldiği bulgulanmıştır. Bunun yanı sıra, magazin ve spor haberlerinin oranı (%48.11) ile gündem haberlerinin oranının (%51.87) birbirlerine çok yakın olduğu gözlenmiştir. Bu bağlamda, kullanıcıların metalaşmasının haber yazım pratiklerini ve haber türlerinin dağılımını önemli ölçüde etkilediği saptanmıştır.

Year 2023, Volume: 5 Issue: 1, 1 - 26, 19.06.2023

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Radio-Television
Journal Section Makaleler
Authors

Erdal Dağtaş This is me 0000-0001-9716-2150

Berçem Belikara This is me 0000-0002-5806-2285

Publication Date June 19, 2023
Submission Date October 30, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Dağtaş, E., & Belikara, B. (2023). Dijital Medyada İzleyici Metası: Haber Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 5(1), 1-26.