Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Discourse Analysis of "Dove Self-Esteem Project"

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 1, 158 - 179, 19.06.2023

Öz

Bu araştırmada Dove Özgüven Projesi (Dove Self-Esteem Project) 2004 yılında bir sosyal sorumluluk projesi olarak başlattığı kampanyanın, kampanya kapsamında YouTube sayfasında yayınlanan seçilen reklamlarına Van Dijk’in eleştirel söylem analizi uygulanmıştır. Araştırma da reklam filmleri analiz edilirken Van Dijk’in haber söylemi modelini reklam filmine uyarlayan Ayvaz ve Livberber (2019)’in hazırladığı tablo referans alınmıştır. İnceleme sonucunda kampanyada kullanılan dil ve söylemlerin bir pazarlama iletişimi süreci olduğu, kampanyada iddia edildiği gibi projenin temel ve tek amacının kadınların güzellik algısı üzerindeki baskıyı ve toplumsal yapıdaki sorunları ele almak olmadığı tespit edilmiştir. Kampanyanın amacının satışları arttırmak, markanın imajını güçlendirmek, itibarını arttırmak olduğu belirlenmiştir. Dove Özgüven Projesi’nin uzun vadede kadınların üzerindeki güzellik baskısını kaldırmaktan ziyade markanın kendi tanımladığı ve kendi ürettiği ürünlere bağımlı yeni bir güzellik algısı inşa etmeye çalıştığı bulunmuştur. Bu kapsamda kampanya kapsamında üretilen reklam filmleri ile kadın bedeni üzerinden üretilen güzellik algısının yeni bir versiyon olarak yeniden üretildiği araştırmanın temel bulgusudur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Simge Aksu Bu kişi benim 0000-0002-1818-0455

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aksu, S. (2023). A Critical Discourse Analysis of "Dove Self-Esteem Project". Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 5(1), 158-179.

Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International. 

Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.