İnternet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları üniversite öğrencilerinin akademik başarıları, dikkat ve odaklanma becerileri üzerinde önemli etkilere sahiptir. Bu kesitsel anket çalışması, sosyal medya ve akademik başarı arasında nasıl bir ilişki olduğunu keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışma ayrıca, cinsiyet, yaş, eğitim yılı, okunan bölüm ve lise not ortalaması gibi demografik özellikler ile akademik başarı arasında, yine bu değişkenler kontrol edildikten sonra medya çoklu görevi ve odaklanma ile sosyal medya kullanım alışkanlıkları arasında ne tür bir ilişki olduğunu tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları, okudukları bölümler, eğitim yılları ve lise diploma notları gibi demografik değişkenlerin öğrencilerin akademik başarılarının belirleyicileri olduğunu ortaya çıkardı. Ayrıca, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile akademik başarı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki kurulamamıştır. Bunun yanısıra, öğrencilerin ders çalışırken en çok Instagram’a baktıkları, ders çalışırken sosyal medya kullanım sıklığı ile sosyal medya kullanım süresi ve ders çalışırken ara verme sıklığı ile sosyal medya kullanım süresi arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuca göre, daha kısa aralıklarla mola veren öğrencilerin odaklanma ve dikkat becerilerinin sosyal medyada uzun süre harcamaktan olumsuz etkilendiğini, bunun da dolaylı bir şekilde akademik başarıya yansıdığını söyleyebiliriz.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sosyal Politika (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 32 |