Özet
Dilde bulunan kavram ve semboller, insan düşüncesini
büyük ölçüde etkilemekte, insanlar kavramlar sayesinde düşünüp, fikirler ortaya
koymaktadır. Eğitim-öğretim çoğu zaman kavram öğretimidir. Bir konuda bilgileri
düzenleyen ve birleştiren şeyler kavramlardır. Din öğretiminde de kavram öğretimi, bireyde dini
bilinç oluşması ve dinin doğru bir şekilde öğrenilmesi açısından oldukça
önemlidir. Dinde, öğretimi yapılan somut, soyut pek çok kavram vardır. Bu
kavramlardan birisi de ahiret hayatının safhalarından olan, iyilerin
ödüllendirileceği yeri ifade eden; “cennet” kavramıdır. “Cennet” kavramının
öğretimiyle, öğrenciler dünyada yapılan her işin bir karşılığı olduğunu,
yapılan iyiliklerin ödüllendirileceğini fark eder ve iyi davranışlar yapmaya
teşvik edilirler. Bu çalışmada “cennet”
kavramının, sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle örgün din öğretimine konu
edilmesi, planlama ve uygulama aşamalarıyla birlikte ele alınmaktadır.
Journal Section | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | December 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 28 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |