The quality of the service provided has a great importance especially in the health sector. When it comes to human health, it is an crystal-clearfact that there is no return from any maden mistakes. In this regard, continuous self-improvement of the health organization, to follow the innovation and service quality to capture work is a must of necessity. Therefore, learning organization comes to mind at the beginning of the health sector. Efficient, disciplined, contemporary and high quality service offered may, but is possible with high employee job satisfaction. The main problem of this work is to create relationship among health service quality, learning organization and job satisfaction. The questionnaire was used as a data collection tool. The scale whose validity and reliability were tested previous studies were used in this survey. The survey was distributed 276 doctors who work in state, private and university hospitals in hand, but only 100 questionnaires were returned. Findings were evaluated in SPSS 21 programme. First of all, scale’s reliability was tested and Cronbach alpha coefficient was found over 0.70. Frequency and correlation analysis were used to analyze the data. As a result of correlation analysis revealed positive and meaningful relationship among health service quality, learning organization and job satisfaction
Sunulan hizmetin kalitesi özellikle sağlık sektöründe büyük önem arz etmektedir. Söz konusu insan sağlığı olduğundan, yapılan hiçbir hatanın geri dönüşünün olamayacağı bir gerçektir. Bu bakımdan, sağlık örgütlerinin sürekli kendilerini geliştirmeleri, yenilikleri takip etmeleri ve hizmette kaliteyi yakalamaya çalışmaları ihtiyaçtan çok bir zorunluluktur. Bu nedenle öğrenen örgütlerin başında sağlık sektörleri akla gelmektedir. Verimli, disiplinli, çağdaş ve kaliteli bir hizmet sunulması da ancak iş tatmini yüksek çalışanlarla mümkün olmaktadır.
Bu çalışmanın ana sorunsalını sağlıkta hizmet kalitesi, öğrenen örgüt ve iş tatmini ilişkisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Ankette geçerliliği ve güvenilirliği daha önce yapılan çalışmalarda test edilmiş olan ölçekler kullanılmıştır. Hazırlanan anketler, Kahramanmaraş’ta bulunan devlet, üniversite ve özel hastanelerde çalışan 276 doktora elden dağıtılmış, ancak 100 anket geri dönmüştür. Toplanan anket verileri SPSS 21 programında değerlendirilmiştir. Öncelikle ölçeklerin güvenilirliği test edilmiş ve tüm ölçeklerin Cronbach alpha katsayıları 0,70’in üzerinde bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda çalışanların sağlıkta hizmet kalitesi, öğrenen örgüt ve iş tatmini algıları arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Hizmet Kalitesi, Öğrenen Örgüt, İş Tatmini
Birincil Dil | TR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |