Bu
araştırmada, mizah anlayışı ve mesleki stres ile katılımcıların demografik
özellikleri bağlamında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.
Ayrıca bu araştırma ile mizah anlayışına ve mesleki strese ilişkin algıların
akademisyenlere ve öğrencilere göre anlamlı farklılık gösteri göstermediği de
tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi’nde, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’nde çalışan akademisyenlere
ve bu fakültede öğrenim gören öğrencilere bir anket çalışması yapılmıştır. 32
akademisyen ve 146 öğrencinin verileri araştırma kapsamına alınmıştır. Elde
edilen verilerin güvenirlikleri test edilmiş, akademisyen ve öğrencilerin mizah
anlayışı ve mesleki strese ilişkin algılarında farklılık olup olmadığını
incelemek için T testi ve Tek Yönlü ANOVA analizleri yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |
.