Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Turkish Lesson Enriched with Children's Periodicals on Basic Language Skills: An Action Research

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 2, 808 - 838, 28.08.2021
https://doi.org/10.33437/ksusbd.828496

Öz

The purpose of this study was to examine the effect of using children's periodicals as a material in Turkish lessons on basic language skills. The research was carried out in the action research model. The research was implemented in a Turkish course in a period of five weeks. The research was implemented in İldem İMKB Secondary School in Melikgazi district of Kayseri province. In the research process, texts selected from children's magazines and children's magazines belonging to these texts were used instead of Turkish textbooks. An activity book has been prepared in accordance with these texts and the contents of the issue to which the text belongs. The research data were obtained from the student reflective diary, the researcher's diary kept to follow the process and reflect the observations, the committee meeting, the parent meeting and the videos recorded in the lessons. Video recording and other data were transcribed and analyzed by content analysis method. In addition, video recordings were analyzed by content analysis method. The video recordings of the lessons were coded based on the students' participation time in the activities of reading, writing, speaking, and listening skills. In the coding, a 3-point rating code was used according to the students' participation in the course and activities. The study's findings revealed that the Turkish course, which used children's magazines as a teaching material, had a positive effects on listening, reading, speaking, and writing skills. According to the findings of video coding for students' participation in basic language skills activities, the codes with the longest duration in listening, reading, speaking, and writing skills were at the level of 3 (very good).

Kaynakça

  • Alacalı, O. (2011). İlköğretim Türkçe öğretmen kılavuz kitabı. Ada Yayıncılık.
  • Akkaya, A. (2013). Türkçe derslerinde ders kitabı dışında görsel öge kullanmaya ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies- International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 471-479.
  • Alpay, M. (1999). Türkiye’de çocuk yayınları. B. Onur (Ed.), 2.Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi 6-8 Kasım 1998 içinde (s. 91-94).
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2003). Bir okuma materyali olarak çocuk dergileri ve Çocuklara Rehber. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13, 319¬-350.
  • Baş, B. (2003). Altıncı sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metin türleri üzerine bir inceleme. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13, 257-265.
  • Baş, B. (2003). Türkçe öğretimi açısından çocuk edebiyatı. Pegem Akademi.
  • Bayat, N. (2012). Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerin şiirbilim açısından görünümü üstüne bir inceleme. Turkish Studies, 71, 325-344.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Karadeniz, Ş., Demirel F. ve Akgün, Ö. E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Ceran, D. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe ders kitaplarına ilişkin metaforları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 121-140.
  • Çakır, P. (2013). Türkçe ders kitabındaki öykülerin çocuğa görelik ilkesi açısından incelenmesi. Turkish Studies, 8(1), 1171-1180.
  • Çifçi, M. (2006). Türkçe öğretiminin sorunları, Gülsevin G. ve Boz E. (Ed.), Türkçenin Çağdaş Surunları içinde (s. 77-134), Gazi Kitabevi.
  • Demirel Ş., Çeçen M. A., Seven S., Tozlu N. ve Uludağ M. E. (2010). Edebî metinlerle çocuk edebiyatı. Pegem A Yayıncılık.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Okuma öğretimi hedefleri bağlamında Türkçe ders kitaplarındaki çocuk edebiyatı ürünleri. HAYEF Journal of Education, 1(2), 43-55.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Enginün, İ. (1998). Yeni Türk edebiyatı araştırmaları. Dergâh Yayınları.
  • Epçaçan, C., ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe ders kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 39-51.
  • Gelişli, Y. (2008). Türkiye’de yayımlanan çocuk dergilerinin eğitim görüşlerinin incelenmesi. Kaplan M. (Ed.). Türk Halkları Edebiyatı II. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi 1. Kitap içinde (s. 567-573).
  • Gençel, Ş. (1984). Türkiye'de Dergiler-Ansiklope¬diler (1849-1984). Gelişim Yayınları.
  • Göçer, A. (2008). İlköğretim Türkçe ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 197-210.
  • Güler, M. (2012). Çocuk ve gençlerin okuma kültürü edinme sürecindeki temel sorunlar. Sever, S. (Ed.). 3. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 1159-1165).
  • Güleryüz, H. (2002). Yaratıcı çocuk edebiyatı. Pegem A.
  • İşcan, A., Efendioğlu, S. ve Ada, Ş. (2007). Türkçe ders kitaplarında yer alan edebî metinlerin öğrencilere estetik zevk kazandırmadaki rolü. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 59-76.
  • İşeri, K. (2003). Türkçe ders kitaplarındaki metinler için çizilen resimlerin incelenmesi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Türkçemiz, 12, 1-8.
  • Kaptan, A. Y. ve Kaptan, S. (2005). Ders kitaplarındaki tasarım sorunları ve öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 59-66.
  • Karakuş, N. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin dil ve anlatım yönünden incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(18), 567-593.
  • Kavcar, C. (1999). 75 Yılda Türk Şiiri. Onur, B. (Ed.). 2.Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi içinde (s.229-236).
  • Kemmis, S., & McTaggart, R. (1992). The action research planner (3nd edition), Geelong, Vic.: Deakin University Press, Victoria 1992.
  • Kırmızı, F. S. ve Akkaya, N. (2009). Türkçe öğretimi programında yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 42-54.
  • Kiymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). The views of Turkish language teachers and primary school teachers on teacher guidebooks. Journal of Curriculum and Teaching, 9(3), 88-106.
  • Koshy, V. (2005). Action research for ımproving practice. London: Paul Chapman Publishing.
  • Kurudayıoğlu, M., Baş, B. ve Aytan, N. (2013). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerin karakter eğitimi açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 22-37.
  • Kuzu, A. (2005). Oluşturmacılığa dayalı çevrimiçi destekli öğretim: Bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Kücet, E. (2008). Mizah ve çocuk. Kaplan M. (Ed.). Türk halkları edebiyatı II: Uluslararası çocuk edebiyatı kongresi 2. kitap içinde (s. 645-646).
  • Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher (3th ed). Mexico: Pearson Education.
  • Oğuzkan, F. (2000). Çocuk Edebiyatı (6. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Oğuzkan, F. (2013). Çocuk Edebiyatı (10. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Okay, C. (1999). Eski harfli çocuk dergileri. Kitabevi Yayınları.
  • Peköz, B. N. (2018). İlköğretim (1-5) Türkçe kitaplarında ortak sorunlar ve uygulamalı öneriler. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 2(1), 79-91.
  • Sever, S. (Ed.) (2007). II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi EBF Yayınları.
  • Sever, S. (Ed.) (2012). III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi EBF Yayınları.
  • Sinan, A. T. ve Demir, S. (2011). İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki anlatısal metinlerin yapı özellikleri ve programa uygunluğu. Turkish Studies. 6(3), 1149-1167.
  • Solak, M. ve Yaylı, D. (2009). İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarının türler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 444-453.
  • Stringer, E. T. (2007). Action research (3rd edition). California: Sage Publications.
  • Sürmeli, K. ve Kaptan, A.Y. (2012). Çocuk dergilerinin grafik tasarımı. Sedat S. (Ed.). III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 577-584).
  • Şahin, S. ve Beştaş M. (2011). Dil eğitiminde çocuk dergilerinin yeri: Atasözleri ve deyimler. Sever S. (Ed.), III. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 499-508).
  • Şimşek, H. (2001). XIX. yüzyıl çocuk dergi¬ciliği ve eğitsel işlevleri üzerine. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Şimşek, T. (Ed.) (2011). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı. Grafiker Yayınları.
  • Tanrıkulu, F. (2020). Çocuk dergisi içeriklerinin derslerle ilişkilendirilebilirliği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 837-852.
  • Temizyürek, F., Gürel, Z., ve Şahbaz, N. K., (2006). Çocuk edebiyatı. Öncü Basımevi.
  • Temizyürek, F., Şahbaz, N. K., ve Gürel, Z. (2016). Çocuk edebiyatı. Pegem Akademi.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2003). Çocuk edebiyatı (2. Baskı). Akçağ Yayınları.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk edebiyatı (9. Baskı). Akçağ Yayınları.
  • Yılar, Ö. ve Turan, L. (2010). Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı (2. baskı). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurt, S. U. (2011). Çocuk Yayınları. Şimşek T. (Ed.). Kuramdan uygulamaya Çocuk Edebiyatı içinde (s. 67-76). Grafiker Yayınları.

Çocuk Dergileriyle Zenginleştirilmiş Türkçe Dersinin Temel Dil Becerileri Üzerindeki Etkileri: Bir Eylem Araştırması

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 2, 808 - 838, 28.08.2021
https://doi.org/10.33437/ksusbd.828496

Öz

Bu araştırma Türkçe dersinde materyal olarak çocuk dergisi kullanımının temel dil becerileri üzerinde ne gibi etkileri olduğunu keşfetmeye odaklanmıştır. Eylem araştırması modelinde yürütülen araştırma beş haftalık bir süreci kapsamıştır. Uygulama Kayseri ili Melikgazi ilçesi İldem İMKB Ortaokulunda yapılmıştır. Araştırma sürecinde Türkçe ders kitabı yerine çocuk dergilerinden seçilmiş metinler ve bu metinlerin bulunduğu çocuk dergileri kullanılmıştır. Metinlere ve metnin ait olduğu sayının içeriklerine uygun etkinlik kitabı hazırlanmıştır. Araştırmanın verileri öğrenci yansıtıcı günlüğü, araştırmacı günlüğü, komite toplantısı, veli toplantısı ve derslerde kaydedilen videolardan elde edilmiştir. Video kaydı ve diğer veriler Nvivo 10 nitel veri analizi programına aktarılarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Derslere ait video kayıtları öğrencilerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerisi etkinliklerine katılım sürelerine göre kodlanmıştır. Kodlamada öğrencilerin derse ve etkinliklere katılım durumuna göre 3’lü derecelendirme puan kodu kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, çocuk dergileri ile işlenen Türkçe dersinin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. Video kodlamasından elde edilen bulgularda ise dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinde en fazla süreye sahip kodların 3 (çok iyi) derece düzeyinde olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Alacalı, O. (2011). İlköğretim Türkçe öğretmen kılavuz kitabı. Ada Yayıncılık.
  • Akkaya, A. (2013). Türkçe derslerinde ders kitabı dışında görsel öge kullanmaya ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies- International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(9), 471-479.
  • Alpay, M. (1999). Türkiye’de çocuk yayınları. B. Onur (Ed.), 2.Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi 6-8 Kasım 1998 içinde (s. 91-94).
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2003). Bir okuma materyali olarak çocuk dergileri ve Çocuklara Rehber. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13, 319¬-350.
  • Baş, B. (2003). Altıncı sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metin türleri üzerine bir inceleme. Türklük Bilimi Araştırmaları, 13, 257-265.
  • Baş, B. (2003). Türkçe öğretimi açısından çocuk edebiyatı. Pegem Akademi.
  • Bayat, N. (2012). Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerin şiirbilim açısından görünümü üstüne bir inceleme. Turkish Studies, 71, 325-344.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Karadeniz, Ş., Demirel F. ve Akgün, Ö. E. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Pegem Akademi.
  • Ceran, D. (2015). Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe ders kitaplarına ilişkin metaforları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 121-140.
  • Çakır, P. (2013). Türkçe ders kitabındaki öykülerin çocuğa görelik ilkesi açısından incelenmesi. Turkish Studies, 8(1), 1171-1180.
  • Çifçi, M. (2006). Türkçe öğretiminin sorunları, Gülsevin G. ve Boz E. (Ed.), Türkçenin Çağdaş Surunları içinde (s. 77-134), Gazi Kitabevi.
  • Demirel Ş., Çeçen M. A., Seven S., Tozlu N. ve Uludağ M. E. (2010). Edebî metinlerle çocuk edebiyatı. Pegem A Yayıncılık.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Okuma öğretimi hedefleri bağlamında Türkçe ders kitaplarındaki çocuk edebiyatı ürünleri. HAYEF Journal of Education, 1(2), 43-55.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • Enginün, İ. (1998). Yeni Türk edebiyatı araştırmaları. Dergâh Yayınları.
  • Epçaçan, C., ve Okçu, V. (2010). İlköğretim Türkçe ders kitaplarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 39-51.
  • Gelişli, Y. (2008). Türkiye’de yayımlanan çocuk dergilerinin eğitim görüşlerinin incelenmesi. Kaplan M. (Ed.). Türk Halkları Edebiyatı II. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Kongresi 1. Kitap içinde (s. 567-573).
  • Gençel, Ş. (1984). Türkiye'de Dergiler-Ansiklope¬diler (1849-1984). Gelişim Yayınları.
  • Göçer, A. (2008). İlköğretim Türkçe ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1), 197-210.
  • Güler, M. (2012). Çocuk ve gençlerin okuma kültürü edinme sürecindeki temel sorunlar. Sever, S. (Ed.). 3. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 1159-1165).
  • Güleryüz, H. (2002). Yaratıcı çocuk edebiyatı. Pegem A.
  • İşcan, A., Efendioğlu, S. ve Ada, Ş. (2007). Türkçe ders kitaplarında yer alan edebî metinlerin öğrencilere estetik zevk kazandırmadaki rolü. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 59-76.
  • İşeri, K. (2003). Türkçe ders kitaplarındaki metinler için çizilen resimlerin incelenmesi. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Türkçemiz, 12, 1-8.
  • Kaptan, A. Y. ve Kaptan, S. (2005). Ders kitaplarındaki tasarım sorunları ve öğrencilerin öğrenme düzeyine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 59-66.
  • Karakuş, N. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin dil ve anlatım yönünden incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(18), 567-593.
  • Kavcar, C. (1999). 75 Yılda Türk Şiiri. Onur, B. (Ed.). 2.Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi içinde (s.229-236).
  • Kemmis, S., & McTaggart, R. (1992). The action research planner (3nd edition), Geelong, Vic.: Deakin University Press, Victoria 1992.
  • Kırmızı, F. S. ve Akkaya, N. (2009). Türkçe öğretimi programında yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 42-54.
  • Kiymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). The views of Turkish language teachers and primary school teachers on teacher guidebooks. Journal of Curriculum and Teaching, 9(3), 88-106.
  • Koshy, V. (2005). Action research for ımproving practice. London: Paul Chapman Publishing.
  • Kurudayıoğlu, M., Baş, B. ve Aytan, N. (2013). 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerin karakter eğitimi açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 22-37.
  • Kuzu, A. (2005). Oluşturmacılığa dayalı çevrimiçi destekli öğretim: Bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Kücet, E. (2008). Mizah ve çocuk. Kaplan M. (Ed.). Türk halkları edebiyatı II: Uluslararası çocuk edebiyatı kongresi 2. kitap içinde (s. 645-646).
  • Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher (3th ed). Mexico: Pearson Education.
  • Oğuzkan, F. (2000). Çocuk Edebiyatı (6. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Oğuzkan, F. (2013). Çocuk Edebiyatı (10. baskı). Anı Yayıncılık.
  • Okay, C. (1999). Eski harfli çocuk dergileri. Kitabevi Yayınları.
  • Peköz, B. N. (2018). İlköğretim (1-5) Türkçe kitaplarında ortak sorunlar ve uygulamalı öneriler. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 2(1), 79-91.
  • Sever, S. (Ed.) (2007). II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi EBF Yayınları.
  • Sever, S. (Ed.) (2012). III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi EBF Yayınları.
  • Sinan, A. T. ve Demir, S. (2011). İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki anlatısal metinlerin yapı özellikleri ve programa uygunluğu. Turkish Studies. 6(3), 1149-1167.
  • Solak, M. ve Yaylı, D. (2009). İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarının türler açısından incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 444-453.
  • Stringer, E. T. (2007). Action research (3rd edition). California: Sage Publications.
  • Sürmeli, K. ve Kaptan, A.Y. (2012). Çocuk dergilerinin grafik tasarımı. Sedat S. (Ed.). III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 577-584).
  • Şahin, S. ve Beştaş M. (2011). Dil eğitiminde çocuk dergilerinin yeri: Atasözleri ve deyimler. Sever S. (Ed.), III. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu içinde (s. 499-508).
  • Şimşek, H. (2001). XIX. yüzyıl çocuk dergi¬ciliği ve eğitsel işlevleri üzerine. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Şimşek, T. (Ed.) (2011). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı. Grafiker Yayınları.
  • Tanrıkulu, F. (2020). Çocuk dergisi içeriklerinin derslerle ilişkilendirilebilirliği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 837-852.
  • Temizyürek, F., Gürel, Z., ve Şahbaz, N. K., (2006). Çocuk edebiyatı. Öncü Basımevi.
  • Temizyürek, F., Şahbaz, N. K., ve Gürel, Z. (2016). Çocuk edebiyatı. Pegem Akademi.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2003). Çocuk edebiyatı (2. Baskı). Akçağ Yayınları.
  • Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk edebiyatı (9. Baskı). Akçağ Yayınları.
  • Yılar, Ö. ve Turan, L. (2010). Eğitim fakülteleri için çocuk edebiyatı (2. baskı). Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurt, S. U. (2011). Çocuk Yayınları. Şimşek T. (Ed.). Kuramdan uygulamaya Çocuk Edebiyatı içinde (s. 67-76). Grafiker Yayınları.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatih Tanrıkulu 0000-0002-6730-0353

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tanrıkulu, F. (2021). Çocuk Dergileriyle Zenginleştirilmiş Türkçe Dersinin Temel Dil Becerileri Üzerindeki Etkileri: Bir Eylem Araştırması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 808-838. https://doi.org/10.33437/ksusbd.828496

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.