Bireyin gündelik hayatta karşısına çıkabilecek her türlü finansal problemlerin üstesinden gelebilmek için finans sistemi hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olması gerekmektedir. Bu bilgi düzeyi, finansal okuryazarlık olarak ifade edilmekte ve finansal konularda etkin kararların alınmasında son derece önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışma ile “üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi ve bu düzeylerin demografik değişkenlere göre farklılıklarının analiz edilmesi” amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna kayıtlı 467 öğrenciye anket uygulanmıştır. Finansal okuryazarlığın ölçülmesi amacını taşıyan bu araştırmada anket sorularına verilen cevaplar genel başarı düzeyi ve alt başlıklar halinde kategorize edilerek başarı puanları belirlenmiştir. Anket çalışması sonucunda elde edilen verilerin analizinde T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analiz yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucuna göre; erkek öğrencilerin finansal okuryazarlık başarı puanlarının kız öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin yaşlarının arttıkça finansal okuryazarlık düzeyinin arttığı sonucuna varılmıştır. İnternet bankacılığı ve kredi kartı kullanım durumunun ise finansal okuryazarlık düzeyi üzerinde anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.