Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönem çocuklarının etkinliklere katılım düzeyinin incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş ili merkez ilçeleri sınırları içerisindeki 2021-2022 eğitim öğretim yılında MEB’ına bağlı ilkokulların anasınıflarına ve bağımsız anaokullarında görev yapan 15 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubu, amaçsal örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak 2 uzmanın görüşüne başvurulmuş ve gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra “Öğretmen Görüşme Soruları” oluşturulmuştur. Verilerin analizinde nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre, çocukların katılım düzeylerini çocukların annelerinin eğitim düzeyleri % 88,3 oranında olumlu şekilde etkilemektedir. Öğretmen görüşlerine göre eğitim seviyesi yüksek anneler okul öncesi eğitiminin önemi konusunda daha bilinçli düşünmektedir. Çocukların baba eğitim düzeyleri ise % 69,4 oranında katılımı olumlu şekilde etkilemektedir. Eğitim seviyesi yüksek babalar eğitim seviyesi düşük olan babalara göre çocuklarına daha iyi rol model olmaktadır. Okul öncesi öğretmenleri daha önce okul öncesi eğitim kurumlarına giden çocukların katılım düzeylerinin yüksek olduğu konusunda ( % 68,8 oranında ) görüşler bildirmiştir. Daha önce okul öncesi eğitim almış çocukların hazırbulunuşluk düzeyleri açısından daha donanımlı oldukları öne çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | August 31, 2024 |
Publication Date | August 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.