Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Devrim Erbil'in Eserlerinde Kompozisyon

Yıl 2024, Cilt: 21 Sayı: 2, 646 - 655, 31.08.2024
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1479930

Öz

Bu çalışma modern Türk resim sanatında Devrim Erbil’in İstanbul güncelerini ve onun sanatını değerlendirme temeli üzerine inşa edilmiştir. Erbil’in İstanbul güncelerinin ve resim sanatının daha iyi anlaşılabilmesi için ilk olarak Devrim Erbil’in sanatsal bakış açısı ele alınmıştır. Ardından modern Türk resmi içinde Erbil’in yeri ve resim tekniği örneklerle ortaya konmuştur. Son olarak da bütün bunların ışığında çalışmalarının önemli bir bölümünde soyut İstanbul temasını kullanan ressamın İstanbul eserleri incelenmiş ve örneklerle değerlendirilmiştir. Bu araştırmada literatür derlenmiş ve ünlü ressamın resimlerinden örnekler incelenmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut, D. (2011), Devrim Erbil Resmin Şairi, Etik Yay.
  • Akdağlı, S. (2007), “1950 Sonrası Türk Resminde Soyut Eğilimler’’, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi.
  • Çötelioğlu, A. (2009), İstanbul’un 100 Ressamı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları. Devrim Erbil 50. Sanat Yılı Resim Sergisi, (2008), Grup Sanat Galerisi, Ankara.
  • Devrim Erbil Sanat Müzesi Balıkesir, (2002), Bilim Sanat Galerisi, İstanbul.
  • Devrim, E. “İstanbul’a Bir Bakış”, (2006), Dirimart, İstanbul.
  • Ergüven, M. (2007), Sırdaş Görüntüler, İkinci Basım, Agora Kitaplığı.
  • Ergüven, M. (2008), Titreşimlerin Büyüsü, Agora Kitaplığı.
  • Ersoy, A. (2013), Devrim Erbil Renkler Ve Teknikler, Ekol Sanat Galerisi İstanbul.
  • Ersoy, A. (2013), Devrim Erbil Renkler Ve Teknikler, Ekol Sanat Galerisi İstanbul.
  • Giray, K. (2013), Erbil ve Görünmezi Görünür Kılan Soyutlamalar, 11 Nisan-9 Mayıs ABD New York Sergisi, İstanbul.
  • Hacettepe Sanat Müzesi Devrim Erbil Sergisi Kataloğu (2011). Ankara.
  • http://www.balikesir.bel.tr adresinde 19.09.201 tarihinde erişildi.
  • İnal, Gülseli, (2005), Devrim Erbil, Galeri Artist Yay.
  • Özsezgin, K. (1994), Türk Plastik Sanatçıları-Ansiklopedik Sözlük, Yapı Kredi Yayınları. Özsezgin, K. (2004), Devrim Erbil ve Sanatı, Artdepo Yay.
  • Pelvanoğlu, B. (2012), Devrim Erbil, Olcayart.
  • Turani, A. (2004), “Devrim Erbil’in Resimsel Serüveni”, Sanat Çevresi Dergisi, Yıl: 26, Sayı: 305, 9-31.
  • Türkeli, H. H. (2009), “Doğanın Soyut Şiiri ve Türkiye’de Doğadan Hareketle Soyuta Yönelen Sanatçılar”, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • TÜRKİYE İŞ BANKASI, (2004), 100 Yüze Devrim Erbil, Kültür Yayınları,
  • Türkiye’nin Sanat Öğretmeni, (2013), Bizden Haberler Dergisi, Koç Topluluğu Yayını, Sayı: 407, 33-35.
  • Ünlü, S. (2014), “Mavi Rengin Ressamı: Devrim Erbil”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları, (İSMEK) El Sanatları Dergisi, Sayı: 17, 40-49.
  • YAPIDAN SEÇMELER, (1994), Sanattan Yansımalar, 1. Baskı, Yem Yayınları.
  • Yazkaç, P. (2014), “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun Yadigarı Kalamış Yazmaları”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK) El Sanatları Dergisi, Sayı: 17, 86-95.

Composition in the Works of Devrim Erbil

Yıl 2024, Cilt: 21 Sayı: 2, 646 - 655, 31.08.2024
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1479930

Öz

This study is built on the basis of evaluating Devrim Erbil's Istanbul diaries and his art in modern Turkish painting. In order to better understand Erbil's Istanbul diaries and art of painting, firstly, Devrim Erbil's artistic perspective was discussed. Then, the place of Erbil in modern Turkish painting and its painting technique are presented with examples. Finally, in the light of all these, the Istanbul works of the painter, who used the abstract Istanbul theme in a significant part of his works, were examined and evaluated with examples. Finally, in the light of all these, the Istanbul works of the painter, who used the abstract Istanbul theme in a significant part of his works, were examined and evaluated with examples. In this research, the literature was compiled and examples of the paintings of the famous painter were examined.

Kaynakça

  • Akbulut, D. (2011), Devrim Erbil Resmin Şairi, Etik Yay.
  • Akdağlı, S. (2007), “1950 Sonrası Türk Resminde Soyut Eğilimler’’, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Atatürk Üniversitesi.
  • Çötelioğlu, A. (2009), İstanbul’un 100 Ressamı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları. Devrim Erbil 50. Sanat Yılı Resim Sergisi, (2008), Grup Sanat Galerisi, Ankara.
  • Devrim Erbil Sanat Müzesi Balıkesir, (2002), Bilim Sanat Galerisi, İstanbul.
  • Devrim, E. “İstanbul’a Bir Bakış”, (2006), Dirimart, İstanbul.
  • Ergüven, M. (2007), Sırdaş Görüntüler, İkinci Basım, Agora Kitaplığı.
  • Ergüven, M. (2008), Titreşimlerin Büyüsü, Agora Kitaplığı.
  • Ersoy, A. (2013), Devrim Erbil Renkler Ve Teknikler, Ekol Sanat Galerisi İstanbul.
  • Ersoy, A. (2013), Devrim Erbil Renkler Ve Teknikler, Ekol Sanat Galerisi İstanbul.
  • Giray, K. (2013), Erbil ve Görünmezi Görünür Kılan Soyutlamalar, 11 Nisan-9 Mayıs ABD New York Sergisi, İstanbul.
  • Hacettepe Sanat Müzesi Devrim Erbil Sergisi Kataloğu (2011). Ankara.
  • http://www.balikesir.bel.tr adresinde 19.09.201 tarihinde erişildi.
  • İnal, Gülseli, (2005), Devrim Erbil, Galeri Artist Yay.
  • Özsezgin, K. (1994), Türk Plastik Sanatçıları-Ansiklopedik Sözlük, Yapı Kredi Yayınları. Özsezgin, K. (2004), Devrim Erbil ve Sanatı, Artdepo Yay.
  • Pelvanoğlu, B. (2012), Devrim Erbil, Olcayart.
  • Turani, A. (2004), “Devrim Erbil’in Resimsel Serüveni”, Sanat Çevresi Dergisi, Yıl: 26, Sayı: 305, 9-31.
  • Türkeli, H. H. (2009), “Doğanın Soyut Şiiri ve Türkiye’de Doğadan Hareketle Soyuta Yönelen Sanatçılar”, [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • TÜRKİYE İŞ BANKASI, (2004), 100 Yüze Devrim Erbil, Kültür Yayınları,
  • Türkiye’nin Sanat Öğretmeni, (2013), Bizden Haberler Dergisi, Koç Topluluğu Yayını, Sayı: 407, 33-35.
  • Ünlü, S. (2014), “Mavi Rengin Ressamı: Devrim Erbil”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları, (İSMEK) El Sanatları Dergisi, Sayı: 17, 40-49.
  • YAPIDAN SEÇMELER, (1994), Sanattan Yansımalar, 1. Baskı, Yem Yayınları.
  • Yazkaç, P. (2014), “Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun Yadigarı Kalamış Yazmaları”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Eğitimi Kursları (İSMEK) El Sanatları Dergisi, Sayı: 17, 86-95.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuncay Çiçek 0000-0003-3225-4964

Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çiçek, T. (2024). Devrim Erbil’in Eserlerinde Kompozisyon. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 646-655. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1479930

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.