Gelişen dünyada insanların yaşam standartlarının yükselmesi sonucu kalite konusu sürekli gündemimizde olan bir kavramdır. Her alanda olduğu gibi yükseköğretimde de özellikle eğitim alanında ulusal hatta uluslararası düzeyde eğitim kalitesinin yükseltilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Özellikle yükseköğretimde eğitim kalitesinin güvence altına alınabilmesi hususunda program akreditasyonu önemli bir araç haline gelmiştir. Bunun için gerek ülkemiz gerek diğer ülkelerdeki yükseköğretim kurumları eğitim kalitesinin artırılabilmesi için program akreditasyon çalışmalarını teşvik etmektedir. Bu çalışmada, iyi uygulamaların paylaşılması ve yaygınlaştırılması amacıyla Atatürk Üniversitesinin “Program Akreditasyonu” konusunda yaptığı çalışmaların iyi uygulama örneği olarak değerlendirilebileceği üzerinde durulmuştur. Üniversitemizin program akreditasyon çalışmaları süreci planla-uygula-kontrol et-önlem al (PUKÖ) döngüsünde ele alınmıştır.
Atatürk Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
BAP Proje No: 2019-1093
Bu çalışma Atatürk Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (BAP Proje No: 2019-1093) tarafından desteklenmiştir.
BAP Proje No: 2019-1093
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Quality Management |
Journal Section | İnceleme |
Authors | |
Project Number | BAP Proje No: 2019-1093 |
Publication Date | July 28, 2023 |
Submission Date | April 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.