This research presents findings from institutional evaluation reports of Ankara, Gazi, Hacettepe and Middle East Technical Universities in five dimensions namely governance, finance, research, education and stakeholders/international aspects. The research also aims to put forward academic staff's views on improvement recommendations mentioned in evaluation reports. Research sample are 420 academic staff employed in the biggest faculties in terms of staff numbers in educational, natural, health and social sciences areas. Views of academic staff were gathered by a questionnaire developed by the researcher. The study evaluates academic staff's views according to their universities, titles, disciplines and administrative experiences. Likert scale is used to evaluate academic staff's participation rates to recommendations. In the evaluation of the data, arithmetic mean and standard deviation values are given. To compare means and significance controls Mann - Whitney U test and oneway ANOVA methods were used. Tukey-HSD multiple comparison test was used to define the source of difference between groups in ANOVA results. Research results show that in all five of the dimensions there is a significant difference between the participation rates of the universities. Middle East Technical University has the lowest participation rate to recommendations in all dimensions. The difference between participation rates according to staff's titles is insignificant. In educational sciences participation rates in research/education and external stakeholders/international perspective dimensions are higher. It is also observed that staff with administrative experience agrees with the recommendations in external stakeholders/international perspectives dimension with a higher rate.
Bu arastırma; Ankara, Gazi, Hacettepe ve Orta Doğu Teknik Üniversitelerinin kurumsal değerlendirme raporlarında; yönetim,finansman, arastırma, eğitim, dıs paydaslar ve uluslararası açılar konularında yapılan tespitleri ortaya koymaktadır. Arastırma; aynı zamanda raporlarda yer alan iyilestirme önerilerine öğretim üyelerinin katılım düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Arastırmanın örneklemini, Gazi, Hacettepe ve Orta Doğu Teknik Üniversitelerinin eğitim, fen, sağlık ve sosyal bilimler alanlarında öğretim üyesi sayısı açısından en büyük fakültelerinde görev yapan 420 öğretim üyesi olusturmaktadır. Öğretim üyelerinin raporlarda yer alan iyilestirme önerilerine iliskin görüsleri arastırmacı tarafından gelistirilen bir anket ile toplanmıs ve öğretimüyelerinin görev yaptıkları üniversite, çalıstıkları alan, unvan ve yöneticilik deneyimine göre görüsleri arasında farklılık olup olmadığı irdelenmistir. Verilerin değerlendirilmesinde dağılımları tanımlayıcı ölçütlerden; aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıstır. Dki ortalama arası önem kontrolü için Mann-Whitney U testi, üç ya da üçten fazla ortalamanın karsılastırılması gereken durumlarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıstır. ANOVA sonucunda gruplar arasında anlamlı farklılıkların çıkması durumunda farkın temelde hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla Tukey-HSD çoklu karsılastırma testi yapılmıstır. Arastırma sonuçları, iyilestirme önerilerine katılım bakımından üniversiteler arasında tüm boyutlarda anlamlı bir farklılık olduğunu göstermistir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi tüm boyutlarda önerilere en az katılımın olduğu üniversite olmustur.Öğretim üyelerinin unvanları bakımından önerilere katılım düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıstır. Çalısma alanı bakımından ise arastırma/eğitim ile dıs paydaslar/uluslararası açılar boyutlarında eğitim bilimleri alanında çalısan öğretim üyelerinin önerilere daha çok katıldığı görülmüstür. Ayrıca yönetimde bulunanların dıs paydaslar/uluslararası açılar boyutundaki önerilere katılım düzeylerinin bulunmayanlara göre daha yüksek olduğu gözlenmistir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 |