Bu çalışmanın amacı, genel lise müdürlerinin problem çözme becerilerini araştırmaktır. Bu amaçla hazırlanan görüşme soruları çalışma evrenini temsil eden 21 okul yöneticisine uygulanmıştır. Bulgulara göre araştırma kapsamına alınan okul müdürlerinden çoğunun problem çözme aşamalarını bilmedikleri için bilimsel olmayan yolları denedikleri, bilimsel yöntemin aşamalarını uygulamadıkları tespit edilmiştir. Problem çözümünde bilimsel yöntemin basamaklarından birini dahi dışarıda bırakmak, problemi çözmeme riskini göze almak demektir.
Bu çalışmanın amacı, genel lise müdürlerinin problem çözme becerilerini araştırmaktır. Bu amaçla hazırlanan görüşme soruları çalışma evrenini temsil eden 21 okul yöneticisine uygulanmıştır. Bulgulara göre araştırma kapsamına alınan okul müdürlerinden çoğunun problem çözme aşamalarını bilmedikleri için bilimsel olmayan yolları denedikleri, bilimsel yöntemin aşamalarını uygulamadıkları tespit edilmiştir. Problem çözümünde bilimsel yöntemin basamaklarından birini dahi dışarıda bırakmak, problemi çözmeme riskini göze almak demektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 27 Issue: 27 |