BibTex RIS Cite

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 325 - 334, 01.08.2001

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.

Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 325 - 334, 01.08.2001

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) öğrencilerinin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarının neler olduğunu, beklenen ve gözlenen rehberlik davranışları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, YİBO 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden random örnekleme ile seçilen 292 öğrenci (124 kız, 168 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından bir ön çalışma ile hazırlanıp geliştirilen ve öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri ve gözledikleri rehberlik davranışlarını ölçmeye yönelik 60 maddelik bir envanter kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde t-testı tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretmenlerinden alıştırma-oryantasyon, öğrenciyi tanıma, eğitsel ve mesleki rehberlik, kişisel rehberlik, aile rehberliği alanlarında çeşitli beklentilerinin olduğu ve beklenti düzeyinin gözlenen davranışlardan yüksek olduğu bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Güven This is me

Mustafa Kutlu This is me

Publication Date August 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 27 Issue: 27

Cite

APA Güven, M., & Kutlu, M. (2001). Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 325-334.
AMA Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 2001;27(27):325-334.
Chicago Güven, Mehmet, and Mustafa Kutlu. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, no. 27 (August 2001): 325-34.
EndNote Güven M, Kutlu M (August 1, 2001) Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 325–334.
IEEE M. Güven and M. Kutlu, “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, pp. 325–334, 2001.
ISNAD Güven, Mehmet - Kutlu, Mustafa. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (August 2001), 325-334.
JAMA Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:325–334.
MLA Güven, Mehmet and Mustafa Kutlu. “Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri Ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, 2001, pp. 325-34.
Vancouver Güven M, Kutlu M. Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):325-34.