Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.
Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 27 Issue: 27 |