BibTex RIS Cite

Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 347 - 358, 01.08.2001

Abstract

Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.

Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi

Year 2001, Volume: 27 Issue: 27, 347 - 358, 01.08.2001

Abstract

Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Durdu Karslı This is me

Kaya Yıldız This is me

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi This is me

Nuri Akgün This is me

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi This is me

Yusuf Cerit This is me

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi This is me

Publication Date August 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 27 Issue: 27

Cite

APA Karslı, M. D., Yıldız, K., Fakültesi, A. İ. B. E., Akgün, N., et al. (2001). Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 347-358.
AMA Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 2001;27(27):347-358.
Chicago Karslı, Mehmet Durdu, Kaya Yıldız, Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi, Nuri Akgün, Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi, Yusuf Cerit, and Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, no. 27 (August 2001): 347-58.
EndNote Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE (August 1, 2001) Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 347–358.
IEEE M. D. Karslı, “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, pp. 347–358, 2001.
ISNAD Karslı, Mehmet Durdu et al. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (August 2001), 347-358.
JAMA Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:347–358.
MLA Karslı, Mehmet Durdu et al. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 27, no. 27, 2001, pp. 347-58.
Vancouver Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):347-58.