BibTex RIS Cite

İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri

Year 1998, Volume: 13 Issue: 13, 23 - 37, 01.04.1998

Abstract

Örgütte sürekli değişme ve gelişmeyi esas alan ve bir yaşam felsefesi olarak düşünülen toplam kalite yönetiminin ilköğretim kurumlarındaki uygulanmasını konu edinen bu araştırma, uygulama çalışmalarının nereden başlayabileceğini belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Araştırma 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir Merkezinde yer alan 17 ilköğretim Kurumundaki 29 yönetici ve 268 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmadaki verilerin sunumunda ve çözümlemelerde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi, varyans analizi tekniklerine yer verilmiştir. ilköğretim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin TKY uygulamalarında olumlu olarak nitelendirilen "gelişimci yönelim"de oldukları ve TKYne ilişkin arzulanan düzeyde bilgileri oldukları saptanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin emeklilik çağında oldukları dikkate alındığında, TKY çalışmalarına başlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.

İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri

Year 1998, Volume: 13 Issue: 13, 23 - 37, 01.04.1998

Abstract

Örgütte sürekli değişme ve gelişmeyi esas alan ve bir yaşam felsefesi olarak düşünülen toplam kalite yönetiminin ilköğretim kurumlarındaki uygulanmasını konu edinen bu araştırma, uygulama çalışmalarının nereden başlayabileceğini belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Araştırma 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir Merkezinde yer alan 17 ilköğretim Kurumundaki 29 yönetici ve 268 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmadaki verilerin sunumunda ve çözümlemelerde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi, varyans analizi tekniklerine yer verilmiştir. ilköğretim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin TKY uygulamalarında olumlu olarak nitelendirilen "gelişimci yönelim"de oldukları ve TKYne ilişkin arzulanan düzeyde bilgileri oldukları saptanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin emeklilik çağında oldukları dikkate alındığında, TKY çalışmalarına başlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Coşkun Bayrak This is me

Esmahan Ağaoğlu This is me

Publication Date April 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Bayrak, C., & Ağaoğlu, E. (1998). İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(13), 23-37.
AMA Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. April 1998;13(13):23-37.
Chicago Bayrak, Coşkun, and Esmahan Ağaoğlu. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, no. 13 (April 1998): 23-37.
EndNote Bayrak C, Ağaoğlu E (April 1, 1998) İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13 13 23–37.
IEEE C. Bayrak and E. Ağaoğlu, “İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 13, no. 13, pp. 23–37, 1998.
ISNAD Bayrak, Coşkun - Ağaoğlu, Esmahan. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/13 (April 1998), 23-37.
JAMA Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13:23–37.
MLA Bayrak, Coşkun and Esmahan Ağaoğlu. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 13, no. 13, 1998, pp. 23-37.
Vancouver Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13(13):23-37.