Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.
Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 13 Issue: 13 |