BibTex RIS Cite

Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü

Year 1998, Volume: 13 Issue: 13, 55 - 69, 01.04.1998

Abstract

Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.

Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü

Year 1998, Volume: 13 Issue: 13, 55 - 69, 01.04.1998

Abstract

Gerekli koşulların sağlanarak, amaçlara en yüksek düzeyde ulaşılması çabası olan etkililik, çağımızda her alanda yaşanmaktadır. Tüm toplumsal sistemleri etkileyen eğitim sürecinin ve bunun insangücü öğesini oluşturan öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin anlamlı ve önemli olması gerekir. Bu kısa teorik çalışmada, geleceğe yönelik kestirimlerden ve çağımızda etkililiğe katkı sağlayan toplam kalite yönetiminin temel yaklaşımlarından hareket edilerek, etkili öğretmen ve etkili eğitim yöneticisinin önemi ve nitelikleri işlenmiştir. Özgür eğitim anlayışının katkılarına işaret edilerek, etkililiğin öğretim ortamına bazı yansımaları da ortaya konulmuştur. Makalenin sonunda, öğretmen ve yöneticinin etkililiğinin Türk Eğitim Sistemi uygulamalarına getirecekleri açısından değerlendirmeler yapılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Niyazi Can This is me

Publication Date April 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 13 Issue: 13

Cite

APA Can, N. (1998). Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(13), 55-69.
AMA Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. April 1998;13(13):55-69.
Chicago Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, no. 13 (April 1998): 55-69.
EndNote Can N (April 1, 1998) Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13 13 55–69.
IEEE N. Can, “Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 13, no. 13, pp. 55–69, 1998.
ISNAD Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/13 (April 1998), 55-69.
JAMA Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13:55–69.
MLA Can, Niyazi. “Öğretmen Ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 13, no. 13, 1998, pp. 55-69.
Vancouver Can N. Öğretmen ve Yöneticinin Etkililiğinin Öğretimdeki Rolü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13(13):55-69.