The purpose of this study is to identify the ideas of teachers and students on dealing with misbehaviour. Sample for this study consists of 20 teachers and 35 students from five different high schools in Adana. Interview as a qualitative research method was used to collect data in this study. Thus, a semi-structured interview was conducted to elicit participants' views about the issue of dealing with misbehaviour in their schools. Results revealed that teachers are more likely to use positive strategies (e.g. warning, talking, giving advice, negotiating) than negative ones (e.g. punishment, shouting, giving order, threathing). However, students believed that their teachers apply negative methods more. Almost half of the teachers reported that they collaborated with other teachers in dealing with misbehaviour. Collaboration and consistency among school personnel were emphasised by teachers to solve behaviour problems while students suggested that their teachers should use more positive strategies to cope with misbehaviour.
Bu arastırmanın amacı, ögretmenler ile ögrencilerin okuldaki istenmeyen davranıslarla bas etme konusundaki görüslerini karsılastırmaktır. Arastırmanın örneklemini Adana'da alt sosyo-ekonomik düzeydeki bes ortaögretim kurumunda görev yapan sınıf ögretmenleri ve ögrenciler olusturmaktadır. Arastırmada 20 ögretmen ve 35 ögrenci ile paralel sorulardan olusan yarı yapılandırılmıs bir görüsme formu kullanılarak görüsme yapılmıstır. Ögretmenler istenmeyen davranıslarla bas etmek için olumlu yöntemleri (uyarma, konusma, ögüt ve öneri verme, çatısmayı ayırma ve uzlastırma gibi) olumsuzlara (ceza verme, bagırma ve komut verme, notla tehdit etme) göre daha fazla kullandıklarını belirtirken ögrenciler ögretmenlerinin olumsuz stratejilere daha çok basvurduklarını vurgulamıslardır. Bu nedenle de ögrenciler ögretmenlerinin daha çok olumlu yöntemleri kullanmaları yönünde önerilerde bulunmuslardır. Ögretmenlerin hemen hemen yarısı diger ögretmenlerle birlikte istenmeyen davranıslarla bas etmeye yönelik çalısma yaptıgını, geri kalanı ise böyle bir çalısma yapmadıgını belirtmistir. Ögretmenler istenmeyen davranıslarla bas etmede ögrenci ya da çocukla ilgili önemli kisilerin birlikte ve tutarlı bir biçimde hareket etmesinin ve üzerine düsen görevler dogrultusunda davranmasının önemli oldugunu, bazı problemlerin ancak isbirligi ile çözülebilecegini vurgulamıslardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 60 Issue: 60 |