The purpose of this study is to find out the perceptions of the faculty and students regarding the performance assessment of faculty. The study sample consisted of 108 faculty members and 230 students at the Ege University. Data were collected by Faculty Expectations of Performance Assessment Scale developed by researcher. t-test, F-test and content analysis were used in the data analysis. Results indicated that faculty expectations from the assessment process concentrated on identifying individual and institutional weaknesses and deficiencies. The most important barriers to instructional performance assessment were reported as lack of agreement among faculty on performance assessment measures and lack of institutional resources. There was a consensus among faculty members that performance assessment should be conducted by a panel of experts within the academic department. There were significant differences between perceptions of faculty and students as well as between academic departments and academic titles.
Bu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin performansının değerlendirilmesine ilişkin öğretim üyesi ve öğrencilerin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma örneklemini Ege Üniversitesi Edebiyat, Eğitim, İletişim ve İktisadi İdari Bilimler Fakültelerinden 108 öğretim üyesi ile 230 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Öğretim Üyesi Performans Değerlendirme Ölçeği' ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, F-testi ve içerik çözümleme kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre uygulamadan beklenilen en önemli sonuç ‘kişisel-kurumsal eksik ve yetersizliklerin saptanması' olurken, uygulamanın önündeki engel olarak ise ‘performans ölçütleri konusunda öğretim üyeleri arasında görüş birliğinin olmaması' ve ‘kurumsal olanakların düzeyinin düşük olması' görülmektedir. Uygulamanın, ‘performans değerlendirme konusunda fakülte ve/veya bölümde, eğitim almış öğretim üyelerinden oluşan komisyon tarafından yürütülmesi' ve değerlendirme sonucunda yetersizlik görülen öğretim elemanlarına ‘destek hizmeti verilmesi, olumlu performansın da ödüllendirilmesi' konusunda görüş birliği bulunmaktadır. Öğretim üyelerinin akademik ve öğretimsel değerlendirme ölçütlerinin önem düzeyine ilişkin görüşlerinde fakülte ve unvan değişkenlerinde ve öğrenciler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 56 Issue: 56 |