The purpose of this study was to investigate the opinions of teachers who had newly earned the ‘master teacher' status within newly introduced Teacher Career Ladder System. A questionnaire developed by researcher containing 23 likert type items and two open ended items was administered to 102 volunteering “master teachers” in 13 elementary and 7 secondary schools in Erzurum. The data were analyzed by using t-test and one-way ANOVA. The results revealed that master teachers had relatively positive comments on the new career system; however, they also had various objections regarding the objectivity, content, function and clarity. Teachers stated that the most remarkable outcome of the new system was the slight increase in their salaries. There was no significant difference in teachers' perceptions by gender and teaching field variables. There was a significant difference in teachers' perceptions by their participation in in-service training and having graduate education. ANOVA results also showed that the most experienced teachers (20 years +) were the last to accept that the new career system should contain more objective criteria.
Bu araştırmanın amacı Kariyer Basamaklarında Yükselme Sınavına girerek “uzmanlık” ünvanını/statüsünü alan öğretmenlerin yeni kariyer sistemi ve sınavına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. 2006-2007 öğretim yılında Erzurum il merkezindeki okullarda ‘uzman' statüsüyle görev yapmakta olan öğretmenlere, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 23 likert tipi maddeden ve açık uçlu 2 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anket 13 ilköğretim okulu ve yedi liseden toplam 102 uzman öğretmene uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi ve tekyönlü ANOVA kullanılmış ve açık uçlu sorular yoluyla elde edilen sonuçlar frekans ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları sistemin öğretmenlerce tam olarak anlaşılmadığı; sınavın kendi alanlarındaki uzmanlıkları ölçmekten uzak olduğu; sistemin daha nesnel kriterlere sahip kılınması gerekliliği; sistemin işlevinin diğer öğretmenler, yöneticiler ve velilerce anlaşılamadığı ve en somut getirisinin, az da olsa maddi olanak sağlaması olduğunu göstermiştir. Yapılan t-testi sonuçları, öğretmenlerin algılarında cinsiyet ve branş değişkenlerine göre farklılık olmadığını; hizmet-içi eğitim alanların ve lisansüstü eğitim yapanların lehine anlamlı farklık gözlemlendiğini göstermiştir. ANOVA sonuçları da, 20 yıl ve üstü deneyime sahip uzman öğretmenlerin, yeni kariyer sisteminde daha nesnel ölçütler getirilmesi gerekliliğine diğer öğretmenlerden daha az katıldıklarını göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 55 Issue: 55 |