Research Article
BibTex RIS Cite

An Analysis of the Graduate Courses and Theses in Educational Administration, Supervision, Planning and Economics

Year 2008, Volume: 55 Issue: 55, 497 - 515, 01.06.2008

Abstract

The purpose of this study is to analyze the graduate programs in Educational Administration, Supervision, Planning and Economics (EASPE) in terms of the courses taught, and the key words in the theses. A quantitative description of the courses taught in 25 master's, and 13 doctoral programs in EASPE is presented and the number of master's and doctoral theses completed from 1985 to 2006 is given with their distribution per year and comparative frequencies of the keywords. Data were obtained through a review of documents from Student Selection and Placement Center, Board of Higher Education Theses Center, the websites of EASPE programs. The analysis showed that there are 272 courses in master's programs, and 170 in doctoral programs with distinct titles. Two master's courses taught with the highest frequency (n=10) were ‘Educational Statistics' and ‘Human Resources Management' courses. As for 13 doctorate programs, ‘Comparative Educational Administration' is the most commonly taught course (n =5). 1113 theses were completed between 1985 and 2006, 909 as master's and 204 doctoral theses. While the frequency of the master's theses was the highest in 2005, that of the doctoral theses was the highest in 2002. The analysis of 3559 keywords recorded in 1113 theses in the field of EASPE revealed 864 distinct terms. ‘Educational management' was the most repeated term (180), ‘teachers' was the next (174), followed by ‘school managers' (160) and ‘primary schools (130)

References

  • Akyüz, Y. (1993). Türkiye’de eğitimin bilim olarak ele alınışının tarihçesi. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi 24–28 Eylül 1990 / Eğitim Programları ve Öğretim Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara, 72TFFO Bilgisayar-Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Binbaşıoğlu, C.(1995). Türkiye’de eğitim bilimleri tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gürsel, M.(2006). Cumhuriyet döneminde eğitim yönetimi ve gelişimi. Türkiye’de eğitim bilimleri: Bir bilanço denemesi (Editörler: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alpaslan Durmuş) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım No: 914 s:88–89.
  • İstatistikler. http://www.yok.gov.tr/istatistikler/istatistikler.htm. Erişim Tarihi (13– 07–2007).
  • Kaptan, S. (1993). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Karakütük, K. (2006). Eğitim bilimlerinin eğitim kurumlarımızda yapılanması. Türkiye’de eğitim bilimleri: Bir bilanço denemesi (Editörler: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alpaslan Durmuş) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım No: 914 s:10–24.
  • ÜAK, (2008). Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. http://www.yok.gov.tr/yasa/yonet/yonet11.html Erişim Tarihi (23–06–2007).
  • ÖSYM. 2006–2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri http://www.osym.gov.tr/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF1A9547B61DA FFE2A4334B67836F053C0 Erişim Tarihi (16–07–2007).
  • Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl:3, Sayı:1, s: 95–109.
  • Şimşek, H. (2005). Eğitim yönetimi bilimin neresinde. http://www.hasansimsek.net/files/E%C4%9Fitim%20Y%C3%B6netimi%20Bi limin%20Neresinde.doc Erişim Tarihi (17–01–2008)
  • Üniversitelerin Web Siteleri. http://www.yok.gov.tr/universiteler/uni_web.htm Erişim Tarihi (2-07-2007).
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK Ulusal Tez Merkezi. http://tez2.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi (04–08–2007).

Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme

Year 2008, Volume: 55 Issue: 55, 497 - 515, 01.06.2008

Abstract

Bu araştırma Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı (EYTPE) Lisansüstü eğitimini, okutulan dersler ve tamamlanan tezler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. EYTPE Anabilim dalında 25 yüksek lisans ve 13 doktora programında okutulan derslere yönelik nicel bir betimleme ve 1985’den 2006 yılına kadar tamamlanmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin sayıları, yıllara göre dağılımları ve anahtar kelime frekansları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Veriler ÖSYM istatistikleri, YÖK Tez Merkezi ve EYTPE Anabilim dallarının web sayfalarının taranması yoluyla elde edilmiştir. EYTPE yüksek lisans programlarında farklı adlarla 272 ders, doktora programlarında ise 170 ders olduğu görülmüştür. 25 yüksek lisans programında en fazla okutulan derslerinin Eğitim İstatistiği (n =10) ve İnsan Kaynakları Yönetimi (n=10) dersleri; 13 doktora programında en fazla okutulan dersin de Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi (n =5) olduğu görülmüştür. 1985’den 2006 yılına kadar 909’u yüksek lisans 204’ü doktora olmak üzere toplam 1113 tezin tamamlanmış; en fazla yüksek lisans tezi 2005 yılında, en fazla doktora tezi ise 2002 yılında yapılmıştır. 1113 tezde belirtilen 3559 anahtar kelimenin analizi sonucunda 864 tür farklı kavramın anahtar sözcük olarak kullanıldığı, bu anahtar sözcüklerden de en fazla kullanılanların “eğitim yönetimi” (n =180), “öğretmenler” (n =174), “okul yöneticileri” (n =160), “ilköğretim okulları” (n =130) olduğu görülmüştür

References

  • Akyüz, Y. (1993). Türkiye’de eğitimin bilim olarak ele alınışının tarihçesi. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi 24–28 Eylül 1990 / Eğitim Programları ve Öğretim Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara, 72TFFO Bilgisayar-Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Binbaşıoğlu, C.(1995). Türkiye’de eğitim bilimleri tarihi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Gürsel, M.(2006). Cumhuriyet döneminde eğitim yönetimi ve gelişimi. Türkiye’de eğitim bilimleri: Bir bilanço denemesi (Editörler: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alpaslan Durmuş) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım No: 914 s:88–89.
  • İstatistikler. http://www.yok.gov.tr/istatistikler/istatistikler.htm. Erişim Tarihi (13– 07–2007).
  • Kaptan, S. (1993). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Karakütük, K. (2006). Eğitim bilimlerinin eğitim kurumlarımızda yapılanması. Türkiye’de eğitim bilimleri: Bir bilanço denemesi (Editörler: Muhsin Hesapçıoğlu ve Alpaslan Durmuş) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım No: 914 s:10–24.
  • ÜAK, (2008). Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. http://www.yok.gov.tr/yasa/yonet/yonet11.html Erişim Tarihi (23–06–2007).
  • ÖSYM. 2006–2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri http://www.osym.gov.tr/BelgeGoster.aspx?F6E10F8892433CFF1A9547B61DA FFE2A4334B67836F053C0 Erişim Tarihi (16–07–2007).
  • Şimşek, H. (1997). Pozitivizm ötesi paradigmatik dönüşüm ve eğitim yönetiminde kuram ve uygulamada yeni yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Yıl:3, Sayı:1, s: 95–109.
  • Şimşek, H. (2005). Eğitim yönetimi bilimin neresinde. http://www.hasansimsek.net/files/E%C4%9Fitim%20Y%C3%B6netimi%20Bi limin%20Neresinde.doc Erişim Tarihi (17–01–2008)
  • Üniversitelerin Web Siteleri. http://www.yok.gov.tr/universiteler/uni_web.htm Erişim Tarihi (2-07-2007).
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK Ulusal Tez Merkezi. http://tez2.yok.gov.tr/ Erişim Tarihi (04–08–2007).
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Üstüner This is me

Melike Cömert This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 55 Issue: 55

Cite

APA Üstüner, M., & Cömert, M. (2008). Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 497-515.
AMA Üstüner M, Cömert M. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. June 2008;55(55):497-515.
Chicago Üstüner, Mehmet, and Melike Cömert. “Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri Ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55, no. 55 (June 2008): 497-515.
EndNote Üstüner M, Cömert M (June 1, 2008) Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55 55 497–515.
IEEE M. Üstüner and M. Cömert, “Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 55, no. 55, pp. 497–515, 2008.
ISNAD Üstüner, Mehmet - Cömert, Melike. “Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri Ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55/55 (June 2008), 497-515.
JAMA Üstüner M, Cömert M. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55:497–515.
MLA Üstüner, Mehmet and Melike Cömert. “Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri Ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 55, no. 55, 2008, pp. 497-15.
Vancouver Üstüner M, Cömert M. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Lisansüstü Dersleri ve Tezlerine İlişkin Bir İnceleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55(55):497-515.