The aim of this study is to determine the opinions of the elementary school teachers on the science equipment case for its capacity, the usage and contribution to the teaching. The sampling of the study is obtained from 148 4th-5th grade classroom teachers and science teachers in Demirci, Köprübaşı, Salihli, Gördes, and Manisa. The data has been analysed by using frequenes, percentages, and means. Findings indicated using the science equipment case are insufficient of including capacity and, its usage due to lack of traning before using it. Although the science equipment case does not provide the laboratory conditions the benefits of it for education is significant.
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okulları Fen ve Tabiat Dolabının kapasite, kullanım ve eğitim-öğretime katkısıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini; Manisa merkez, Demirci, Köprübaşı, Salihli ve Gördes ilçeleri ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenleriyle Fen Bilgisi branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında öğretmenler; Fen ve Tabiat Dolabının kapasitesinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dolabın yeterli düzeyde kullanılmadığı; kullanımı için ön eğitime ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dolabın, fen laboratuvarının işlevini yerine getirmekten uzak olmasına rağmen; öğretime katkısının çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 40 Issue: 40 |