BibTex RIS Cite

A Survey on the Capasity Usage and Contribution of Science Equipment Case in Elementary School Teaching

Year 2004, Volume: 40 Issue: 40, 544 - 561, 01.01.2004

Abstract

The aim of this study is to determine the opinions of the elementary school teachers on the science equipment case for its capacity, the usage and contribution to the teaching. The sampling of the study is obtained from 148 4th-5th grade classroom teachers and science teachers in Demirci, Köprübaşı, Salihli, Gördes, and Manisa. The data has been analysed by using frequenes, percentages, and means. Findings indicated using the science equipment case are insufficient of including capacity and, its usage due to lack of traning before using it. Although the science equipment case does not provide the laboratory conditions the benefits of it for education is significant.

İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri

Year 2004, Volume: 40 Issue: 40, 544 - 561, 01.01.2004

Abstract

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okulları Fen ve Tabiat Dolabının kapasite, kullanım ve eğitim-öğretime katkısıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini; Manisa merkez, Demirci, Köprübaşı, Salihli ve Gördes ilçeleri ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenleriyle Fen Bilgisi branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında öğretmenler; Fen ve Tabiat Dolabının kapasitesinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dolabın yeterli düzeyde kullanılmadığı; kullanımı için ön eğitime ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dolabın, fen laboratuvarının işlevini yerine getirmekten uzak olmasına rağmen; öğretime katkısının çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman Kılıç This is me

Öğr. Gör. Ertuğrul Erdoğmuş This is me

Öğr. Gör. Ömer Seyfettin Sevinç This is me

Öğr. Gör. Sait İnan This is me

Publication Date January 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 40 Issue: 40

Cite

APA Kılıç, Y. D. D. A., Erdoğmuş, Ö. G. E., Sevinç, Ö. G. . Ö. S., İnan, Ö. G. S. (2004). İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40(40), 544-561.
AMA Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 2004;40(40):544-561.
Chicago Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman, Öğr. Gör. Ertuğrul Erdoğmuş, Öğr. Gör. Ömer Seyfettin Sevinç, and Öğr. Gör. Sait İnan. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40, no. 40 (January 2004): 544-61.
EndNote Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS (January 1, 2004) İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40 40 544–561.
IEEE Y. D. D. A. Kılıç, Ö. G. E. Erdoğmuş, Ö. G. . Ö. S. Sevinç, and Ö. G. S. İnan, “İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 40, no. 40, pp. 544–561, 2004.
ISNAD Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman et al. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40/40 (January 2004), 544-561.
JAMA Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40:544–561.
MLA Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman et al. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 40, no. 40, 2004, pp. 544-61.
Vancouver Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40(40):544-61.