It is well-known, in Turkey that, a considerable amount of the problems concerning foreign language teaching is because of inadequate teaching strategies. In our country, mostly the traditional methods are used in foreign language teaching and the result is generally unsuccessful too. In solving this problem, using TV commercials in foreign language teaching, which is a new approach, seems to be a solution worths considering. The aim of this research is to cite the essentials that using TV commercials in foreign language teaching as authentic materials depends on. In this context, some applications are discussed concerning the qualities, selection, copying, and applications of TV commercials in classes.
Türkiye'de yabancı dil öğretimiyle ilgili sorunların, önemli bir kısmının, uygun olmayan öğretim yöntemlerinden kaynaklandığı bilinmektedir. Ülkemizde, yabancı dil öğretiminde daha çok geleneksel yöntemler kullanılmakta ve sonuç da genellikle başarısız olmaktadır. Sorunun aşılmasında yeni bir yaklaşım olan televizyon reklamlarının yabancı dil öğretiminde kullanılması, dikkate değer bir çözüm gibi görünmektedir. Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde, otantik materyaller olarak televizyon reklamlarından yararlanma yönteminin dayandığı esasları ortaya koymaktır. Bu bağlamda, TV reklamlarının özellikleri, seçimi, kaydedilmesi ve sınıfta kullanımına yönelik uygulamalar tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 38 Issue: 38 |