BibTex RIS Cite

A Study on Principals’ Perception Of Usig Their Own intuitive Power

Year 2004, Volume: 37 Issue: 37, 118 - 135, 01.08.2004

Abstract

Herhangi bir konuda karar vermek, etkili olmak ya da olmamakla karşı karşıya kalma riskini içermektedir. Yöneticiler açısından biçimsel mantık ve muhasebe oldukça önemlidir. Fakat bilimsel araştırmalar insanın yalnızca fiziksel duygulara sahip olmadığını, duygusal zeka çerçevesinde ele alınabilecek sezgi denen bir algıya sahip olduğunu göstermektedir. Okul yöneticilerinin bir yönetim süreci olan karar verme durumunda sezgilerini kullanabilirliklerini irdelemeyi amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama yöntemine dayalı 11 maddeli bir anket kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin zaman zaman sezgi güçlerinden yararlandıkları sonucu ortaya çıkan araştırmada sezgiden yararlanma ile yaş ve kıdem değişkeni açısından anlamlı farklar olduğu görülmüştür.

Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri

Year 2004, Volume: 37 Issue: 37, 118 - 135, 01.08.2004

Abstract

Herhangi bir konuda karar vermek, etkili olmak ya da olmamakla karşı karşıya kalma riskini içermektedir. Yöneticiler açısından biçimsel mantık ve muhasebe oldukça önemlidir. Fakat bilimsel araştırmalar insanın yalnızca fiziksel duygulara sahip olmadığını, duygusal zeka çerçevesinde ele alınabilecek sezgi denen bir algıya sahip olduğunu göstermektedir. Okul yöneticilerinin bir yönetim süreci olan karar verme durumunda sezgilerini kullanabilirliklerini irdelemeyi amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama yöntemine dayalı 11 maddeli bir anket kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin zaman zaman sezgi güçlerinden yararlandıkları sonucu ortaya çıkan araştırmada sezgiden yararlanma ile yaş ve kıdem değişkeni açısından anlamlı farklar olduğu görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Fatih Töremen This is me

Publication Date August 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 37 Issue: 37

Cite

APA Töremen, Y. D. D. F. (2004). Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37(37), 118-135.
AMA Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. August 2004;37(37):118-135.
Chicago Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37, no. 37 (August 2004): 118-35.
EndNote Töremen YDDF (August 1, 2004) Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37 37 118–135.
IEEE Y. D. D. F. Töremen, “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 37, no. 37, pp. 118–135, 2004.
ISNAD Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37/37 (August 2004), 118-135.
JAMA Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37:118–135.
MLA Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 37, no. 37, 2004, pp. 118-35.
Vancouver Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37(37):118-35.