BibTex RIS Cite

Management of Change in Education:a Conceptual Analysis

Year 2003, Volume: 36 Issue: 36, 536 - 557, 01.07.2003

Abstract

Change is a concept which maintains its importance and actuality both in the past and today for all types of organizations. In this context, the organization should keep pace with this change in order to adapt the ever changing environmental conditions. This is even more important for educational organizations since they are responsible for both adapting the changes taking place in the environment and make the society and social institutions ready for the new changes. That is why the existence of the educational institutes and their achievement of their targets are dependent upon carrying out these changes in a coordinated manner. This study is concerned with the explanation of the change and change management concepts as regards to their significance to educational organizations and making relevant deductions.

Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme

Year 2003, Volume: 36 Issue: 36, 536 - 557, 01.07.2003

Abstract

Değişme, tüm örgütler için önemini ve güncelliğini dün olduğu gibi bugün de koruyan bir olgudur. Bu bağlamda örgütler, çevre koşullarının sürekli değişmesi karşısında bu koşullara uyum sağlamak yani değişmek zorundadırlar. Bu durum, eğitim örgütleri açısından daha da önemlidir. Çünkü onlar, bir yandan çevrede meydana gelen değişmelere uyum sağlamakla, diğer yandan da toplumu ve toplumsal kurumları değişmelere hazır hale getirmekle yükümlüdürler. Bu nedenle, tüm örgütlerin olduğu gibi, eğitim örgütlerinin de varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşabilmesi, değişimi planlı bir şekilde gerçekleştirebilmesiyle söz konusudur. Bu çalışmada, değişim ve değişim yönetimi kavramları açıklanarak eğitim örgütleri açısından taşıdığı önem tartışılmış ve bazı çıkarsamalara ulaşılmaya çalışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Temel Çalık This is me

Publication Date July 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 36 Issue: 36

Cite

APA Çalık, D. D. T. (2003). Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 536-557.
AMA Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. July 2003;36(36):536-557.
Chicago Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, no. 36 (July 2003): 536-57.
EndNote Çalık DDT (July 1, 2003) Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36 36 536–557.
IEEE D. D. T. Çalık, “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 36, no. 36, pp. 536–557, 2003.
ISNAD Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36/36 (July 2003), 536-557.
JAMA Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36:536–557.
MLA Çalık, Doç. Dr. Temel. “Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 36, no. 36, 2003, pp. 536-57.
Vancouver Çalık DDT. Eğitimde Değişimin Yönetimi: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36(36):536-57.