The purpose of this study is to determine in-service training needs for teachers. Data were collected via a self-developed 35- item questionnaire. Subjects were 213 randomly selected teachers from four provinces. Differences in in-service training needs of those teachers who participated in in-service training programs and of those who has never participated in in-service training programs were tested by using Chi-Square. Results showed that there were no significant differences by these groups and both groups needed in-service training in various subjects related to teaching and learning.
Bu çalışma, öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyacını belirleme amacıyla yapılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak Likert tipi ve 35 madde içeren bir anket uygulanmıştır. Anket random olarak seçilen dört ilden 213 öğretmene uygulanmıştır. Toplanan veriler kay-kare tekniği ile analiz edilmiş ve böylece hizmetiçi eğitime katılmış ve katılmamış öğretmenler arasında eğitim ihtiyacı açısından fark olup olmadığı yoklanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre örnekleme giren her iki grup arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 33 Issue: 33 |