BibTex RIS Cite

Problem Solving Skills of High School Students

Year 2002, Volume: 31 Issue: 31, 374 - 389, 01.02.2002

Abstract

The purpose of this study were to examine problem solving skills of high school students by gender, type of high school, mother's and father's educational status, and tracks enrolled in high school. This is a survey research using Problem Solving Inventory developed by Heppner and Peterson (1982). Subjects were 145 students from four different high school enrolled in social track and quantitative track. Oneway ANOVA was used to analyze examine differences in problem solving skills by type of high school and mother's and father's educational status. t-test was performed to examine differences by gender and tracks enrolled in high school. Findings indicated no significant difference in total problem solving score by all five independent variables. However, significant differences were observed in problem solving sub-scales.

Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2002, Volume: 31 Issue: 31, 374 - 389, 01.02.2002

Abstract

Bu araştırmada lise öğrencilerinin problem çözme becerileri cinsiyet, okul, anne- babasının eğitim durumu ve okuduğu alan değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma kapsamında 4 ayrı lisenin son sınıfında sosyal ve sayısal alanlarda okuyan 145 öğrenciye Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizinde okul, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu bağımsız değişkenleri için tek yönlü varyans analizi (Anova), cinsiyet ve lise alanı bağımsız değişkenleri için ise t-testi kullanılmıştır. Araştırmada okul, anne eğitim durumu, babanın eğitim durumu, cinsiyet ve lise alanı değişkenlerine göre problem çözme envanteri toplam puanı açısından anlamlı bir fark bulunmamış ancak problem çözme envanterinin alt boyutları açısından, cinsiyet, okul, annenin eğitim durumu ve lise alanı bağımsız değişkenleri açısından anlamlı fark bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. M. Engin Deniz This is me

Coşkun Arslan This is me

Erdal Hamarta This is me

Publication Date February 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 31 Issue: 31

Cite

APA Deniz, D. M. E., Arslan, C., & Hamarta, E. (2002). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 374-389.
AMA Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. February 2002;31(31):374-389.
Chicago Deniz, Dr. M. Engin, Coşkun Arslan, and Erdal Hamarta. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31, no. 31 (February 2002): 374-89.
EndNote Deniz DME, Arslan C, Hamarta E (February 1, 2002) Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31 31 374–389.
IEEE D. M. E. Deniz, C. Arslan, and E. Hamarta, “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 31, no. 31, pp. 374–389, 2002.
ISNAD Deniz, Dr. M. Engin et al. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31/31 (February 2002), 374-389.
JAMA Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31:374–389.
MLA Deniz, Dr. M. Engin et al. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 31, no. 31, 2002, pp. 374-89.
Vancouver Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31(31):374-89.