Bu araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri,müfettiş, okul müdürü ve öğretmen algılarına dayalı olarak görev,cinsiyet, öğrenim durumu, eğitim yönetimi alanında lisans ya da yüksek lisans yapıp yapmama, eğitim yönetimi alanında kursa katılıp katılmama değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma Malatya ili şehir merkezince, 33 ilköğretim müfettişi, 24- ilköğretim okulu müdürü ve 63 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygulama araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, genel olarak,müfettişlerin ve öğretmenlerin okul müdürlerin, okul müdürlerinin kendilerini algıladıklarından daha yetersiz algıladıklarını göstermektedir.
Bu araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri,müfettiş, okul müdürü ve öğretmen algılarına dayalı olarak görev,cinsiyet, öğrenim durumu, eğitim yönetimi alanında lisans ya da yüksek lisans yapıp yapmama, eğitim yönetimi alanında kursa katılıp katılmama değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma Malatya ili şehir merkezince, 33 ilköğretim müfettişi, 24- ilköğretim okulu müdürü ve 63 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygulama araştırmacı tarafından yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular, genel olarak,müfettişlerin ve öğretmenlerin okul müdürlerin, okul müdürlerinin kendilerini algıladıklarından daha yetersiz algıladıklarını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 29 Issue: 29 |