BibTex RIS Cite

İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları

Year 2002, Volume: 29 Issue: 29, 69 - 80, 01.10.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının ikinci kademesinde (7.ve 8. sınıflarında) öğrenim gören öğrencilerin, öğretmenlerinin sınıf yönetimi etkinliklerine ilişkin algılarım belirlemektir. Araştırma,Malatya il merkezinden seçilen dört ilköğretim okulunda 293 öğrenci (139 kız, 154 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanıp geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde, her sorunun seçeneklerine verilen cevapların frekans ve yüzdeleri hesaplanmış, cinsi ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırmalar yapılırken de ki-kare tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre: öğretmenlerin genellikle ders yılı basında kendi derslerine ilişkin uyulması gereken kuralları açıkladıkları, sınıfta düzeni bozan öğrenciye karşı çok sert davrandıkları ve okul yönetimine bildirdikleri, bir öğrencinin işlediği suçtan dolayı tüm sınıfı cezalandırdıkları, öğrencilerin konuya ilgisini artırmak için onları güdülemeye çalıştıkları ve dersi dinlemeyen öğrencilere düşük not verme eğiliminde oldukları ortaya çıkmıştır..

İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları

Year 2002, Volume: 29 Issue: 29, 69 - 80, 01.10.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının ikinci kademesinde (7.ve 8. sınıflarında) öğrenim gören öğrencilerin, öğretmenlerinin sınıf yönetimi etkinliklerine ilişkin algılarım belirlemektir. Araştırma,Malatya il merkezinden seçilen dört ilköğretim okulunda 293 öğrenci (139 kız, 154 erkek) üzerinde yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanıp geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde, her sorunun seçeneklerine verilen cevapların frekans ve yüzdeleri hesaplanmış, cinsi ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırmalar yapılırken de ki-kare tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre: öğretmenlerin genellikle ders yılı basında kendi derslerine ilişkin uyulması gereken kuralları açıkladıkları, sınıfta düzeni bozan öğrenciye karşı çok sert davrandıkları ve okul yönetimine bildirdikleri, bir öğrencinin işlediği suçtan dolayı tüm sınıfı cezalandırdıkları, öğrencilerin konuya ilgisini artırmak için onları güdülemeye çalıştıkları ve dersi dinlemeyen öğrencilere düşük not verme eğiliminde oldukları ortaya çıkmıştır..

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Semra Güven This is me

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ This is me

Publication Date October 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 29 Issue: 29

Cite

APA Güven, Y. D. D. S., & Akdağ, Y. D. D. M. (2002). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29(29), 69-80.
AMA Güven YDDS, Akdağ YDDM. İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. October 2002;29(29):69-80.
Chicago Güven, Yrd. Doç. Dr. Semra, and Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ. “İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29, no. 29 (October 2002): 69-80.
EndNote Güven YDDS, Akdağ YDDM (October 1, 2002) İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29 29 69–80.
IEEE Y. D. D. S. Güven and Y. D. D. M. Akdağ, “İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 29, no. 29, pp. 69–80, 2002.
ISNAD Güven, Yrd. Doç. Dr. Semra - Akdağ, Yrd. Doç. Dr. Mustafa. “İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 29/29 (October 2002), 69-80.
JAMA Güven YDDS, Akdağ YDDM. İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29:69–80.
MLA Güven, Yrd. Doç. Dr. Semra and Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ. “İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 29, no. 29, 2002, pp. 69-80.
Vancouver Güven YDDS, Akdağ YDDM. İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;29(29):69-80.