BibTex RIS Cite

Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri

Year 2001, Volume: 28 Issue: 28, 483 - 499, 01.09.2001

Abstract

Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Abd Bu araştırmanın amacı, düşük ve yüksek yetkinlik düzeyi ne sahip öğretmenler arasında davranış yönetimi stratejileri açısından fark olup olmadığım belirlemektir. İlk aşamada, 51 İngiliz, 73 Türk ilköğretim l.Kademe öğretmeni, `Davranış Yönetiminde Öğretmen Yetkinliği ölçeğini yanıtlamışlardır. Bu ölçekten aldıkları puanlara göre, yüksek ve düşük yetkinlik puanlara sahip 12 öğretmen araştırmanın ikinci aşamasına katılmak üzere seçilmiştir. İkinci aşamada, bu öğretmenler sınıflarında bir gözlem formu kullanılarak gözlenmiş, daha sonra, sınıf yönetimi konusundaki görüşlerini belirlemek ve yetkinlik beklentisinin rolünü incelemek amacıyla öğretmenlerle görüşme yapılmıştır. Sonuçlar, yüksek yetkinlik beklentisine sahip öğretmenlerin, istenmeyen davranışlarla başa çıkmada etkili, uzun süreli ve olumlu baş etme yöntemlerin kullanma eğiliminde olduklarını, düşük yetkinlik beklentisine sahip öğretmenlerin ise olumsuz baş etme yöntemlerine daha sık başvurduklarını ortaya koymaktadır.

Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri

Year 2001, Volume: 28 Issue: 28, 483 - 499, 01.09.2001

Abstract

Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Abd Bu araştırmanın amacı, düşük ve yüksek yetkinlik düzeyi ne sahip öğretmenler arasında davranış yönetimi stratejileri açısından fark olup olmadığım belirlemektir. İlk aşamada, 51 İngiliz, 73 Türk ilköğretim l.Kademe öğretmeni, `Davranış Yönetiminde Öğretmen Yetkinliği ölçeğini yanıtlamışlardır. Bu ölçekten aldıkları puanlara göre, yüksek ve düşük yetkinlik puanlara sahip 12 öğretmen araştırmanın ikinci aşamasına katılmak üzere seçilmiştir. İkinci aşamada, bu öğretmenler sınıflarında bir gözlem formu kullanılarak gözlenmiş, daha sonra, sınıf yönetimi konusundaki görüşlerini belirlemek ve yetkinlik beklentisinin rolünü incelemek amacıyla öğretmenlerle görüşme yapılmıştır. Sonuçlar, yüksek yetkinlik beklentisine sahip öğretmenlerin, istenmeyen davranışlarla başa çıkmada etkili, uzun süreli ve olumlu baş etme yöntemlerin kullanma eğiliminde olduklarını, düşük yetkinlik beklentisine sahip öğretmenlerin ise olumsuz baş etme yöntemlerine daha sık başvurduklarını ortaya koymaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Meral Atıcı This is me

Publication Date September 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 28 Issue: 28

Cite

APA Atıcı, Y. D. D. M. (2001). Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 28(28), 483-499.
AMA Atıcı YDDM. Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. September 2001;28(28):483-499.
Chicago Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Yüksek Ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28, no. 28 (September 2001): 483-99.
EndNote Atıcı YDDM (September 1, 2001) Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28 28 483–499.
IEEE Y. D. D. M. Atıcı, “Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 28, no. 28, pp. 483–499, 2001.
ISNAD Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Yüksek Ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 28/28 (September 2001), 483-499.
JAMA Atıcı YDDM. Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28:483–499.
MLA Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Yüksek Ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 28, no. 28, 2001, pp. 483-99.
Vancouver Atıcı YDDM. Yüksek ve Düşük Yetkinlik Düzeyine Sahip Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;28(28):483-99.