Araştırmanın ana amacı, resmi İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, öğretmenin kariyer gelişiminde ölçekte ifade edilen maddelerin, müdürlerin görevlerin``ne düzeyde gerçekleştirdiğini ölçmeye yöneliktir. Bu ana amaç altında, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin, cinsiyet, kıdem.Mezun olunan okul ve hizmetiçi eğitim ile ilgili değişkenlere göre modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini istanbul ili Esenler İlçesindeki yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi yansız olarak belirlenmiş 12 müdür ve 91 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin genel görüşleri ortalama şeklinde verilmiştir. Ayrıca kişisel değişkenlere göre, cinsiyet, öğretmen yönetici değişkenlerine göre farklılığı belirlemek için t testi, kıdem,alınan hizmetiçi eğitim ve mezun olunan okul değişkenlerim göre farklılığın kaynağı için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Varyans analizi sonucunda farklılığın belirdiği değişkenlerde bunun kaynağının tespiti için TUKEY HSD testi yapılmıştır. Sonuçlar bu bağlamda yorumlanmıştır.
Araştırmanın ana amacı, resmi İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre, öğretmenin kariyer gelişiminde ölçekte ifade edilen maddelerin, müdürlerin görevlerin``ne düzeyde gerçekleştirdiğini ölçmeye yöneliktir. Bu ana amaç altında, yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin, cinsiyet, kıdem.Mezun olunan okul ve hizmetiçi eğitim ile ilgili değişkenlere göre modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini istanbul ili Esenler İlçesindeki yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemi yansız olarak belirlenmiş 12 müdür ve 91 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin genel görüşleri ortalama şeklinde verilmiştir. Ayrıca kişisel değişkenlere göre, cinsiyet, öğretmen yönetici değişkenlerine göre farklılığı belirlemek için t testi, kıdem,alınan hizmetiçi eğitim ve mezun olunan okul değişkenlerim göre farklılığın kaynağı için tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Varyans analizi sonucunda farklılığın belirdiği değişkenlerde bunun kaynağının tespiti için TUKEY HSD testi yapılmıştır. Sonuçlar bu bağlamda yorumlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 28 Issue: 28 |