Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarım gösterme düzeyleri ile kültürel değerlerin örgütte öne çıkma dereceleri bakımından değerlendirilmesi ve her bir davranış ve değerin öğretmen verimliliğine etkisini, yönetici,öğretmen ve denetmen görüşleri doğrultusunda saptamaktır. Araştırma bulguları; öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerini, kültürel liderlik rollerini oynamada başarılı bulmadıklarını, ilköğretim okullarının güçlü bir örgütsel kültüre sahip olmadığını ortaya koymuştur.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin kültürel liderlik davranışlarım gösterme düzeyleri ile kültürel değerlerin örgütte öne çıkma dereceleri bakımından değerlendirilmesi ve her bir davranış ve değerin öğretmen verimliliğine etkisini, yönetici,öğretmen ve denetmen görüşleri doğrultusunda saptamaktır. Araştırma bulguları; öğretmen ve denetmenlerin, ilköğretim okulu yöneticilerini, kültürel liderlik rollerini oynamada başarılı bulmadıklarını, ilköğretim okullarının güçlü bir örgütsel kültüre sahip olmadığını ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 26 Issue: 26 |