BibTex RIS Cite

Öğretmen Yetkinligi

Year 2001, Volume: 26 Issue: 26, 195 - 209, 01.07.2001

Abstract

Bu makalede öğretmen yetkinliğinin anlamı, yapısı, ölçüm yolları ve içsel (öğretmene bağlı) ve dışsal (öğretmenler arası) değişkenlerle ilişkisi üzerinde durularak, bu alanda yapılmış bazı nicel ve nitel araştırma sonuçları özetlenmiştir. Öğretmen yetkinlik beklentisinin ölçümünde izlenen yollar Bandura`nın (1977) yetkinlik beklentisi kuramına ( a theory of self-efficacy) dayalı olarak gözden geçirilmektedir. Yetkinlik beklentisi bağlama özgü bir yapı olduğundan, yetkinliğin orijinal tanımlamasına bağlı kalarak yapılacak bir ölçümün, belirli bir konu alanındaki (matematik, fen bilgisi, sınıf yönetimi gibi) belirli beceri ya da davranışları gerçekleştirebilmeyle ilgili beklentileri ölçen maddelerden oluşması gerektiği önerilmektedir. Bu gerekçeyle, sınıf yönetimi alanına özgü öğretmen yetkinlik bektentisi diğer konu alanlarındaki yetkinlikten farklı bir yapı olarak ele alınmakta ve incelenmektedir.

Öğretmen Yetkinligi

Year 2001, Volume: 26 Issue: 26, 195 - 209, 01.07.2001

Abstract

Bu makalede öğretmen yetkinliğinin anlamı, yapısı, ölçüm yolları ve içsel (öğretmene bağlı) ve dışsal (öğretmenler arası) değişkenlerle ilişkisi üzerinde durularak, bu alanda yapılmış bazı nicel ve nitel araştırma sonuçları özetlenmiştir. Öğretmen yetkinlik beklentisinin ölçümünde izlenen yollar Bandura`nın (1977) yetkinlik beklentisi kuramına ( a theory of self-efficacy) dayalı olarak gözden geçirilmektedir. Yetkinlik beklentisi bağlama özgü bir yapı olduğundan, yetkinliğin orijinal tanımlamasına bağlı kalarak yapılacak bir ölçümün, belirli bir konu alanındaki (matematik, fen bilgisi, sınıf yönetimi gibi) belirli beceri ya da davranışları gerçekleştirebilmeyle ilgili beklentileri ölçen maddelerden oluşması gerektiği önerilmektedir. Bu gerekçeyle, sınıf yönetimi alanına özgü öğretmen yetkinlik bektentisi diğer konu alanlarındaki yetkinlikten farklı bir yapı olarak ele alınmakta ve incelenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Meral Atıcı This is me

Publication Date July 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 26 Issue: 26

Cite

APA Atıcı, Y. D. D. M. (2001). Öğretmen Yetkinligi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 26(26), 195-209.
AMA Atıcı YDDM. Öğretmen Yetkinligi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. July 2001;26(26):195-209.
Chicago Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğretmen Yetkinligi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26, no. 26 (July 2001): 195-209.
EndNote Atıcı YDDM (July 1, 2001) Öğretmen Yetkinligi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26 26 195–209.
IEEE Y. D. D. M. Atıcı, “Öğretmen Yetkinligi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 26, no. 26, pp. 195–209, 2001.
ISNAD Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğretmen Yetkinligi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 26/26 (July 2001), 195-209.
JAMA Atıcı YDDM. Öğretmen Yetkinligi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26:195–209.
MLA Atıcı, Yrd. Doç. Dr. Meral. “Öğretmen Yetkinligi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 26, no. 26, 2001, pp. 195-09.
Vancouver Atıcı YDDM. Öğretmen Yetkinligi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;26(26):195-209.