Bu çalışmada sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımların tartışılması amaçlanmıştır. Müdahaleci, müdahaleci olmayan ve etkileşimsel sınıf yönetimi yaklaşımı olarak üç başlık altında ele alınan yaklaşımlar dayandıkları felsefi ve psikolojik temeller, sınıf içi kurallar oluşturma, öğrenci davranışlarım kontrol etme, öğretmen ve öğrencilerin hak ve sorumlulukları, müdahale yöntemleri açısından incelenmiştir.
Bu çalışmada sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımların tartışılması amaçlanmıştır. Müdahaleci, müdahaleci olmayan ve etkileşimsel sınıf yönetimi yaklaşımı olarak üç başlık altında ele alınan yaklaşımlar dayandıkları felsefi ve psikolojik temeller, sınıf içi kurallar oluşturma, öğrenci davranışlarım kontrol etme, öğretmen ve öğrencilerin hak ve sorumlulukları, müdahale yöntemleri açısından incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 25 Issue: 25 |