Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001, Volume 25, Issue 25 |
Bibtex | @ { kuey126935, journal = {Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi}, issn = {1300-4832}, address = {}, publisher = {Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.}, year = {2001}, volume = {25}, number = {25}, pages = {139 - 146}, title = {Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları}, key = {cite}, author = {Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur} } |
APA | Yeşilyaprak, D. D. B. (2001). Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 25 (25) , 139-146 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126935 |
MLA | Yeşilyaprak, D. D. B. "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları" . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 (2001 ): 139-146 <https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126935> |
Chicago | Yeşilyaprak, D. D. B. "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 (2001 ): 139-146 |
RIS | TY - JOUR T1 - Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları AU - Doç. Dr. BinnurYeşilyaprak Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi JF - Journal JO - JOR SP - 139 EP - 146 VL - 25 IS - 25 SN - 1300-4832- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları %A Doç. Dr. Binnur Yeşilyaprak %T Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları %D 2001 %J Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi %P 1300-4832- %V 25 %N 25 %R %U |
ISNAD | Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur . "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 / 25 (June 2001): 139-146 . |
AMA | Yeşilyaprak D. D. B. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001; 25(25): 139-146. |
Vancouver | Yeşilyaprak D. D. B. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001; 25(25): 139-146. |
IEEE | D. D. B. Yeşilyaprak , "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, pp. 139-146, Jun. 2001 |