Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 25 Issue: 25 |