PDF EndNote BibTex RIS Cite

Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları

Year 2001, Volume 25, Issue 25, 139 - 146, 01.06.2001

Abstract

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.

Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları

Year 2001, Volume 25, Issue 25, 139 - 146, 01.06.2001

Abstract

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Duygusal zeka, bireyin duygularını akıllıca,yararlı ve bilgece bir tarzda kullanma yetisidir. Bu kavram beş alandaki yetenekleri kaplamaktadır, (l) Özbilinç, (2) Duyguları idare edebilmek edebilmek, (3) Kendini harekete geçirmek. (4) Başkalarının duygularını anlamak ve (5) Sosyal beceriler. Bu alanda yapılan çalışmalar yaşamdaki başarıyı açıklamada duygusal zekanın önemli payını ortaya koyunca eğitimde bu alanın önemine dikkat çekmiştir. Son araştırmalar çocuklardan akademik zeka puanlarının yükselmesine karşın duygusal zeka açısından kötüleşme saptamıştır.Toplumsal gelişme açısından olumsuz sinyaller veren bu durum eğitimcileri bu konuda çalışmalara yöneltici bir uyarıdır. Bu makalede duygusal zekanın tanımı, kapsamı ve eğitimsel doğurguları üzerinde durulmuştur.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Binnur Yeşilyaprak This is me

Publication Date June 1, 2001
Published in Issue Year 2001, Volume 25, Issue 25

Cite

Bibtex @ { kuey126935, journal = {Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi}, issn = {1300-4832}, address = {}, publisher = {Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic. Ltd. Şti.}, year = {2001}, volume = {25}, number = {25}, pages = {139 - 146}, title = {Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları}, key = {cite}, author = {Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur} }
APA Yeşilyaprak, D. D. B. (2001). Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 25 (25) , 139-146 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126935
MLA Yeşilyaprak, D. D. B. "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları" . Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 (2001 ): 139-146 <https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10371/126935>
Chicago Yeşilyaprak, D. D. B. "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 (2001 ): 139-146
RIS TY - JOUR T1 - Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları AU - Doç. Dr. BinnurYeşilyaprak Y1 - 2001 PY - 2001 N1 - DO - T2 - Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi JF - Journal JO - JOR SP - 139 EP - 146 VL - 25 IS - 25 SN - 1300-4832- M3 - UR - Y2 - 2023 ER -
EndNote %0 Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları %A Doç. Dr. Binnur Yeşilyaprak %T Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları %D 2001 %J Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi %P 1300-4832- %V 25 %N 25 %R %U
ISNAD Yeşilyaprak, Doç. Dr. Binnur . "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları". Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 25 / 25 (June 2001): 139-146 .
AMA Yeşilyaprak D. D. B. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001; 25(25): 139-146.
Vancouver Yeşilyaprak D. D. B. Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001; 25(25): 139-146.
IEEE D. D. B. Yeşilyaprak , "Duygusal Zeka ve Eğitim Açısından Doğurguları", Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 25, no. 25, pp. 139-146, Jun. 2001