Bu çalışmanın amacı 1998-1999 öğretim yilında Hacettepe ve Erciyes üniversitelerinde öğrenim gören öğrencilerin bazı sosyo-ekonomik özelliklerinin ve yükseköğretimin maliyetlerine öğrencilerin katılımım öngören finansman yaklaşımlarının gerekçelerine ilişkin görüşlerinin saptanması ve değerlendirilmesi ile sınırlıdır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anketin uygulanması ile elde edilmiştir. Araştırma bulgularından iki temel sonuca ulaşılmıştır: (l) Öğrencilerin büyük çoğunluğu yükseköğretimin maliyetlerine öğrencilerin katılımım öngören finansman yaklaşımlarının gerekçelerini benimsemektedirler. (2) Öğrenciler tüm topluma ve bireye sağladığı getiriler nedeniyle yükseköğretimin maliyetlerinin yararlananlar arasında paylaştırılmasını eşitlikçi bir yaklaşım olarak değerlendirmektedirler.
Bu çalışmanın amacı 1998-1999 öğretim yilında Hacettepe ve Erciyes üniversitelerinde öğrenim gören öğrencilerin bazı sosyo-ekonomik özelliklerinin ve yükseköğretimin maliyetlerine öğrencilerin katılımım öngören finansman yaklaşımlarının gerekçelerine ilişkin görüşlerinin saptanması ve değerlendirilmesi ile sınırlıdır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anketin uygulanması ile elde edilmiştir. Araştırma bulgularından iki temel sonuca ulaşılmıştır: (l) Öğrencilerin büyük çoğunluğu yükseköğretimin maliyetlerine öğrencilerin katılımım öngören finansman yaklaşımlarının gerekçelerini benimsemektedirler. (2) Öğrenciler tüm topluma ve bireye sağladığı getiriler nedeniyle yükseköğretimin maliyetlerinin yararlananlar arasında paylaştırılmasını eşitlikçi bir yaklaşım olarak değerlendirmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 22 Issue: 22 |