Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar İşığında, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde alanda yeterlilik yanında eğitim yöneticilerinin öğretimsel, katılımcı, yetkilendirici, dönüşümcü, vizyoner ve etik liderlik davranışlarına da sahip olması gerekmektedir. Son dönemlerde çağdaşlaşma adına Milli Eğitim Bakanlığı`nın yaptığı bir çok düzenlemeler bulunmaktadır. Bu düzenlemelerin biri de yöneticiliğin de okulunun olması gerektiği ve herkesin yönetici olamayacağı mantığından hareketle "meslek esas öğretmenliktir" anlayışından vazgeçilerek, Eğitim Yöneticiliği bir meslek olarak kabul edilmekte, bunun uygulamaya geçirilmesine yönelik çalışmalar da Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülmektedir. Özellikle Eğitim yöneticisi olabilmek için alanda yeterlik ölçütlerinden öğrenim ölçütü ve yarışma sınavının uygulamaya konulması, çağdaş ve donanımlı eşitim yöneticilerinin yetiştirilmesine yönelik olumlu bir uygulamadır. Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine yönelik olarak 1998 ve 1999 yılında yapılan sınavların değerlendirilmesini yaparak, uygulamaya yönelik sisteme bi dönüt sağlamaktır.
Eğitim yönetiminde yeni paradigmalar İşığında, eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde alanda yeterlilik yanında eğitim yöneticilerinin öğretimsel, katılımcı, yetkilendirici, dönüşümcü, vizyoner ve etik liderlik davranışlarına da sahip olması gerekmektedir. Son dönemlerde çağdaşlaşma adına Milli Eğitim Bakanlığı`nın yaptığı bir çok düzenlemeler bulunmaktadır. Bu düzenlemelerin biri de yöneticiliğin de okulunun olması gerektiği ve herkesin yönetici olamayacağı mantığından hareketle "meslek esas öğretmenliktir" anlayışından vazgeçilerek, Eğitim Yöneticiliği bir meslek olarak kabul edilmekte, bunun uygulamaya geçirilmesine yönelik çalışmalar da Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülmektedir. Özellikle Eğitim yöneticisi olabilmek için alanda yeterlik ölçütlerinden öğrenim ölçütü ve yarışma sınavının uygulamaya konulması, çağdaş ve donanımlı eşitim yöneticilerinin yetiştirilmesine yönelik olumlu bir uygulamadır. Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Seçilmesine yönelik olarak 1998 ve 1999 yılında yapılan sınavların değerlendirilmesini yaparak, uygulamaya yönelik sisteme bi dönüt sağlamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 22 Issue: 22 |