OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.
OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 21 Issue: 21 |