BibTex RIS Cite

Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları

Year 2000, Volume: 21 Issue: 21, 97 - 109, 01.02.2000

Abstract

OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.

Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları

Year 2000, Volume: 21 Issue: 21, 97 - 109, 01.02.2000

Abstract

OECD-CERI (Eğitimde Yenilik ve Araştırma Merkezi) tarafından yürütülen INES (Uluslararası Eğitim Sistemleri ve Göstergeleri)Projesi kapsamında eğitim göstergeleri, OECD`ye üye ülkeler tarafından toplanarak, analizleri yapılmaktadır: Bu göstergeler,ülkelerin kendilerini daha fazla tanımalarını sağladığı gibi, eğitim sistemlerinin güçlü yönlerin tanımlamalarına ve zayıf yönleri bulmalarına olanak sağlayabilir. Bu çerçevede göstergeler, eğitimle ilgili geleceğe yönelik politikaların belirlenmesinde, eğitimin planlanmasında ve uygulanmasında politika belirleyicilere yardım edebilir. Bu düşünceden hareketle, makalede, bu göstergelerden ve OECD eğitim politikalarının analizlerinden yararlanılarak, Ülkemizi ilgilendireceği düşünülen OECD göstergeleri ve analizleri karşılaştırılmış ve bunların gelecekteki eğitim politikalarımızın oluşturulmasında dikkate alınabilecek özellikleri tartışılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Seval Fer This is me

Publication Date February 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 21 Issue: 21

Cite

APA Fer, Y. D. D. S. (2000). Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 97-109.
AMA Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. February 2000;21(21):97-109.
Chicago Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, no. 21 (February 2000): 97-109.
EndNote Fer YDDS (February 1, 2000) Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 97–109.
IEEE Y. D. D. S. Fer, “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 21, no. 21, pp. 97–109, 2000.
ISNAD Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (February 2000), 97-109.
JAMA Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:97–109.
MLA Fer, Yrd. Doç. Dr. Seval. “Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 21, no. 21, 2000, pp. 97-109.
Vancouver Fer YDDS. Oecd Eğitim Göstergelerinin Türkiye Eğitim Politikalarına Yansımaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):97-109.