BibTex RIS Cite

Sınıf İçi Davranış Yönetimi

Year 2000, Volume: 21 Issue: 21, 141 - 152, 01.02.2000

Abstract

Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.

Sınıf İçi Davranış Yönetimi

Year 2000, Volume: 21 Issue: 21, 141 - 152, 01.02.2000

Abstract

Sınıfta öğrenmeye ayrılan zamanı arttırmak için,sınıf ortamına uygun olmayan öğrenci davranışlarıyla başa çıkmak öğretmenlerin temel görevlerindendir. Öğretmenliğe yeni başlayanlar kadar birçok deneyimli öğretmenin de önündeki en önemli sorunlardan bir tanesi öğrenci davranışlarının yönetimidir. Öğretmekler istenilen öğrenci davranışlarını ortaya çıkarmak ve istenilmeyenlerle başa çıkmak için çeşitli stratejiler kullanmaktadırlar. Bu stratejiler üç başlıkta incelenmektedir: (a) istenilmeyen davranışları ortaya çıkmadan engellemeye yönelik önleyici stratejiler, (b) somut bir istenmeyen davranışa yönelik doğrudan müdahale ve; (c) tüm okul olarak istenilmeyen davranışlara yönelik davranış yönetim politikası oluşturma. Makalede bu üç strateji tartışılmakta ve Turkiye`ye uygulanabilir sonuçlar çıkarılmaya çalışılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Abbas Türnüklü This is me

Publication Date February 1, 2000
Published in Issue Year 2000 Volume: 21 Issue: 21

Cite

APA Türnüklü, D. A. (2000). Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(21), 141-152.
AMA Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. February 2000;21(21):141-152.
Chicago Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21, no. 21 (February 2000): 141-52.
EndNote Türnüklü DA (February 1, 2000) Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21 21 141–152.
IEEE D. A. Türnüklü, “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 21, no. 21, pp. 141–152, 2000.
ISNAD Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 21/21 (February 2000), 141-152.
JAMA Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21:141–152.
MLA Türnüklü, Dr. Abbas. “Sınıf İçi Davranış Yönetimi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 21, no. 21, 2000, pp. 141-52.
Vancouver Türnüklü DA. Sınıf İçi Davranış Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2000;21(21):141-52.