BibTex RIS Cite

Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri

Year 1999, Volume: 20 Issue: 20, 477 - 502, 01.01.1999

Abstract

Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.

Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri

Year 1999, Volume: 20 Issue: 20, 477 - 502, 01.01.1999

Abstract

Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Hüseyin Korkut This is me

Publication Date January 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 20 Issue: 20

Cite

APA Korkut, P. D. H. (1999). Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20(20), 477-502.
AMA Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. January 1999;20(20):477-502.
Chicago Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20, no. 20 (January 1999): 477-502.
EndNote Korkut PDH (January 1, 1999) Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20 20 477–502.
IEEE P. D. H. Korkut, “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 20, no. 20, pp. 477–502, 1999.
ISNAD Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 20/20 (January 1999), 477-502.
JAMA Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;20:477–502.
MLA Korkut, Prof. Dr. Hüseyin. “Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 20, no. 20, 1999, pp. 477-02.
Vancouver Korkut PDH. Öğretim Üyelerinin Pedagojik Formasyon Gereksinimleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1999;20(20):477-502.