Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.
Bu çalışmada öğretim üyesinin etkili öğretim sağlayabilmesi için formal pedagoji eğitimi almaya gereksinim duyup duymadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla öğrenci değerlendirmeleri irdelenmiş; öğretim üyelerinin başka kimse veya kuruluşlar tarafından değerlendirilmeye nasıl baktıkları, öncelik verme bakımından öğretme-araştırma ikilemine ilişkin değerlendirmeleri ve bu ikilemin formal pedagoji eğitimi gereksinimi üzerindeki sonuçları anlaşılmaya çalışılmıştır. Daha kapsamlı bir araştırmanın ön çalışması olarak tasarlanan araştırma betimsel niteliktedir. Elde edilen bulgulardan formal pedagoji eğitimi konuşanda isteklilik olduğu ve öğrenci değerlendirmelerinden yararlanıldığı, bunun yanında farklı yöntemlere ver verilmesi gerektiği anlaşılmıştır. Yükselmelerde yayın üretkenliğinin ölçü alınması ile öğretim etkililiğine yönelik çabaların arka plana atıldığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 20 Issue: 20 |