Değişme ilk çağlardan beri tüm toplumları ilgilendiren ve toplumsal yaşamda önemli rol oynayan bir kavramdır. Ekonomik, sosyal ve siyasal alanda meydana gelen gelişmeler, bilimsel araştırma bulguları, toplumları ve örgütleri etkilemekte değişmeye zorlamaktadır. Eğitim örgütleri de , sürekli değişim uygulamaları yaparak çevresindeki değişmelere ayak uydurmaya çalışmaktadır. İşe koşulan değişme projeleri ne kadar iyi olursa olsun, örgütün yapısına uygun olmayan uygulama modelleri seçildiğinde ,değişim uygulamaları başarısız olmaktadır. Bu çalışmada, değişimi uygulama modelleri tanıtılacak, literatüre göre bu modellerin fayda ve sınırlılıkları, eğitim sistemimizde uygulanabilirlikleri tartışılacaktır
Değişme ilk çağlardan beri tüm toplumları ilgilendiren ve toplumsal yaşamda önemli rol oynayan bir kavramdır. Ekonomik, sosyal ve siyasal alanda meydana gelen gelişmeler, bilimsel araştırma bulguları, toplumları ve örgütleri etkilemekte değişmeye zorlamaktadır. Eğitim örgütleri de , sürekli değişim uygulamaları yaparak çevresindeki değişmelere ayak uydurmaya çalışmaktadır. İşe koşulan değişme projeleri ne kadar iyi olursa olsun, örgütün yapısına uygun olmayan uygulama modelleri seçildiğinde ,değişim uygulamaları başarısız olmaktadır. Bu çalışmada, değişimi uygulama modelleri tanıtılacak, literatüre göre bu modellerin fayda ve sınırlılıkları, eğitim sistemimizde uygulanabilirlikleri tartışılacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 17 Issue: 17 |