Bu makale, yaşanacak çeyrek yüzyılda Türkiye eğitim sisteminin farklılaşması gerekliliğini, geçeceği yeni durumları, zorunlu değişimleri okul yönetimi boyutunda tartışmayı amaçlamıştır. Öncelikle 2023 yılına değin olası değişmelerin kestirimi için varolan konum, “karmaşa” (kaos) kuramına dayalı olarak açıklanmış; ikinci aşamada okul yönetiminin fraktal bir yapı olarak çözümlemesine çalışılmıştır. Sonuçta, okulun yapı ve işleyişi için getirilen doğal yapılaşma modeli tartışmaya açılmıştır.
Bu makale, yaşanacak çeyrek yüzyılda Türkiye eğitim sisteminin farklılaşması gerekliliğini, geçeceği yeni durumları, zorunlu değişimleri okul yönetimi boyutunda tartışmayı amaçlamıştır. Öncelikle 2023 yılına değin olası değişmelerin kestirimi için varolan konum, “karmaşa” (kaos) kuramına dayalı olarak açıklanmış; ikinci aşamada okul yönetiminin fraktal bir yapı olarak çözümlemesine çalışılmıştır. Sonuçta, okulun yapı ve işleyişi için getirilen doğal yapılaşma modeli tartışmaya açılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 16 Issue: 16 |