Öğretmen yetiştiren EĞİTİM FAKÜLTELERi`nin yeniden yapılanması süreci fiilen 1998-1999 öğretim yılı başında yurt satındaki Eğitim Fakülteleri`nin tümünde uygulanmaya başlayacak. Gerek, 1992-1995 yılları arasında Gazi Eğitim Fakültesinin Dekanı olarak, bu yeniden yapılanmayı yaşayan yönetici, gerekse 1984 yılından beri öğretmen yetiştiren bir fakültenin bölüm başkanı ve öğretim üyesi olarak bu süreci yaşadım. Bu deneyimlerin yanında, Türk Milli eğitim sisteminin yetiştirdiği bilim adamı olmanın zorluklarını da paylaşmak amacıyla oluşuma ilişkin görüşlerimi bildirmek gereksinimini hissettim. Öncelikle, yeni yapılanmanın felsefesini ve temel ilkelerini desteklediğimi belirtmek isterim. 1982 de yapılması gereken yapılanma ancak 15 yıl sonra hayata geçirilmeye çalışılmaktadır. Ancak, uygulama biçiminin ve yapılanma tarzının çağdaş oluşumları dikkate almadığını da işaret etmek bir eğitim bilimci olarak zorunluluktur. YÖK`ün bu karara birden bire gelmediğini söylemek gerekir. Bu oluşumda üniversitelerin ve bizatihi değişikliğe uğrayan bu fakültelerde görev yapan öğretim elemanlarının büyük payı bulunmaktadır. Oluşumu bütün boyutları ile anlayabilmek için, günümüze kadar olan öğretmen yetiştirmenin gelişimine bakmak gerekmektedir.
Öğretmen yetiştiren EĞİTİM FAKÜLTELERi`nin yeniden yapılanması süreci fiilen 1998-1999 öğretim yılı başında yurt satındaki Eğitim Fakülteleri`nin tümünde uygulanmaya başlayacak. Gerek, 1992-1995 yılları arasında Gazi Eğitim Fakültesinin Dekanı olarak, bu yeniden yapılanmayı yaşayan yönetici, gerekse 1984 yılından beri öğretmen yetiştiren bir fakültenin bölüm başkanı ve öğretim üyesi olarak bu süreci yaşadım. Bu deneyimlerin yanında, Türk Milli eğitim sisteminin yetiştirdiği bilim adamı olmanın zorluklarını da paylaşmak amacıyla oluşuma ilişkin görüşlerimi bildirmek gereksinimini hissettim. Öncelikle, yeni yapılanmanın felsefesini ve temel ilkelerini desteklediğimi belirtmek isterim. 1982 de yapılması gereken yapılanma ancak 15 yıl sonra hayata geçirilmeye çalışılmaktadır. Ancak, uygulama biçiminin ve yapılanma tarzının çağdaş oluşumları dikkate almadığını da işaret etmek bir eğitim bilimci olarak zorunluluktur. YÖK`ün bu karara birden bire gelmediğini söylemek gerekir. Bu oluşumda üniversitelerin ve bizatihi değişikliğe uğrayan bu fakültelerde görev yapan öğretim elemanlarının büyük payı bulunmaktadır. Oluşumu bütün boyutları ile anlayabilmek için, günümüze kadar olan öğretmen yetiştirmenin gelişimine bakmak gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 15 Issue: 15 |