BibTex RIS Cite

Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri

Year 1998, Volume: 14 Issue: 14, 209 - 221, 01.05.1998

Abstract

Bu araştırmanın amacı, A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Müfettişlerinin, Öğretmenlerin İletişim Becerilerine ilişkin görüşlerini karşılaştırılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları ile bakanlık müfettişlerinin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Öğretmen iletişim becerilerinin empati, saydamlık, eşitlik, etkililik ve yeterlilik boyutlarından oluştuğu, yapılan varyans analizi ve “t” testi sonuçlarına göre de, ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.

Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri

Year 1998, Volume: 14 Issue: 14, 209 - 221, 01.05.1998

Abstract

Bu araştırmanın amacı, A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği son sınıf öğrencileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Müfettişlerinin, Öğretmenlerin İletişim Becerilerine ilişkin görüşlerini karşılaştırılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları ile bakanlık müfettişlerinin görüşleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Öğretmen iletişim becerilerinin empati, saydamlık, eşitlik, etkililik ve yeterlilik boyutlarından oluştuğu, yapılan varyans analizi ve “t” testi sonuçlarına göre de, ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Canan Çetinkanat This is me

Publication Date May 1, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 14 Issue: 14

Cite

APA Çetinkanat, D. D. C. (1998). Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(14), 209-221.
AMA Çetinkanat DDC. Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. May 1998;14(14):209-221.
Chicago Çetinkanat, Doç. Dr. Canan. “Öğretmen Adayları Ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14, no. 14 (May 1998): 209-21.
EndNote Çetinkanat DDC (May 1, 1998) Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14 14 209–221.
IEEE D. D. C. Çetinkanat, “Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 14, no. 14, pp. 209–221, 1998.
ISNAD Çetinkanat, Doç. Dr. Canan. “Öğretmen Adayları Ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 14/14 (May 1998), 209-221.
JAMA Çetinkanat DDC. Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;14:209–221.
MLA Çetinkanat, Doç. Dr. Canan. “Öğretmen Adayları Ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 14, no. 14, 1998, pp. 209-21.
Vancouver Çetinkanat DDC. Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;14(14):209-21.