BibTex RIS Cite

Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)

Year 1997, Volume: 12 Issue: 12, 515 - 526, 01.03.1997

Abstract

Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmaya yönelik yapılan çalışmaları özetleyen bu makale 13.024 lise mezununun üniversiteye devam etme durumları incelenerek yapılmıştır. Yalın betimsel istatistiksel teknikler kullanılarak anne-babanın eğitim durumu, ailenin oturduğu yerleşim biriminin özelliği, aylık ortalama gelir düzeyi, etnik grup gibi sosyo ekonomik özellikler esas alınarak gençlerin üniversiteye devam etme durumları gösterilmiştir. Bulgular Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliğinin lise mezunlarına sağlanan yükseköğrenim kredi ve bursları ile kısmen giderildiğini; ancak yükseköğretimde gerçek anlamda fırsat eşitliği sağlamak için ilköğretimde başlayan eşitsizliklerin üniversiteye gelmeden giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Türkiye'deki fırsat eşitsizliğinin derece ve boyutlarını öğrenci başarısını etkileyen diğer etkenleri de kontrol altında tutarak araştıran bir model geliştirilmesi bu makalenin önerileri arasındadır.

Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)

Year 1997, Volume: 12 Issue: 12, 515 - 526, 01.03.1997

Abstract

Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmaya yönelik yapılan çalışmaları özetleyen bu makale 13.024 lise mezununun üniversiteye devam etme durumları incelenerek yapılmıştır. Yalın betimsel istatistiksel teknikler kullanılarak anne-babanın eğitim durumu, ailenin oturduğu yerleşim biriminin özelliği, aylık ortalama gelir düzeyi, etnik grup gibi sosyo ekonomik özellikler esas alınarak gençlerin üniversiteye devam etme durumları gösterilmiştir. Bulgular Amerika Birleşik Devletleri'nde üniversiteye girişteki fırsat eşitsizliğinin lise mezunlarına sağlanan yükseköğrenim kredi ve bursları ile kısmen giderildiğini; ancak yükseköğretimde gerçek anlamda fırsat eşitliği sağlamak için ilköğretimde başlayan eşitsizliklerin üniversiteye gelmeden giderilmesi gerekliliğine işaret etmektedir. Türkiye'deki fırsat eşitsizliğinin derece ve boyutlarını öğrenci başarısını etkileyen diğer etkenleri de kontrol altında tutarak araştıran bir model geliştirilmesi bu makalenin önerileri arasındadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yüksel Özden This is me

Publication Date March 1, 1997
Published in Issue Year 1997 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Özden, Y. D. D. Y. (1997). Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 515-526.
AMA Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. March 1997;12(12):515-526.
Chicago Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12, no. 12 (March 1997): 515-26.
EndNote Özden YDDY (March 1, 1997) Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12 12 515–526.
IEEE Y. D. D. Y. Özden, “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 12, no. 12, pp. 515–526, 1997.
ISNAD Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 12/12 (March 1997), 515-526.
JAMA Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12:515–526.
MLA Özden, Yrd. Doç. Dr. Yüksel. “Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği)”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, vol. 12, no. 12, 1997, pp. 515-26.
Vancouver Özden YDDY. Üniversiteye Girişte Fırsat Eşitsizliğini Giderme Çalışmaları (A.B.D. Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1997;12(12):515-26.