Mesleki ve teknik eğitim, bir ülkenin ekonomik sisteminin gereksinme duyduğu nitelikli işgücünü üreten bir eğitim türüdür. Bu eğitim türü, özelliği gereği, genel nitelikli bilgi-beceri-tutum kazandırmaya dönük olan genel eğitimden daha pahalıya mal olmaktadır. Mesleki-teknik eğitme ayrılan kaynakların verimli olup olmadığının araştırılması; verimli değilse verimliliği sağlayacak değişikliklerin yapılması gerekmektedir. Mesleki eğitimden sağlanan verimin saptanması bu tür eğitim kurumlarından mezun olanların Jşgücü piyasasında nasıl değerlendirildiklerinin bilinmesiyle olanaklıdır. Türkiye, planlı dönemden başlayarak sanayileşme çabalarım kalkınma sürecinin bir parçası olarak ele almış ve sanayinin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü, öncelikle endüstriyel teknik öğretim kurumları yoluyla, sağlamaya çalışmıştır. Ünal`ın yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre, endüstri meslek lisesi mezunları işverenlerce nitelik açısından yetersiz bulunmasına rağmen işe almada tercih edilmektedir. Bu tercih, mezunlardaki "istendik" bazı özelliklerin işverenlerce gözlenmiş olduğunun bir işareti olarak kabul edilmekte ve bu özelliklerin neler olduğunun ayrıntılı olarak araştırılması gerektiği belirtilmektedir. Öte yandan, mesleki eğitim görenlerin eğitimleriyle ilgili işlerde istihdam edilmeleri durumunda gösterdikleri başarıya ilişkin olarak yeterli veri sağlanamamaktadır.
Mesleki ve teknik eğitim, bir ülkenin ekonomik sisteminin gereksinme duyduğu nitelikli işgücünü üreten bir eğitim türüdür. Bu eğitim türü, özelliği gereği, genel nitelikli bilgi-beceri-tutum kazandırmaya dönük olan genel eğitimden daha pahalıya mal olmaktadır. Mesleki-teknik eğitme ayrılan kaynakların verimli olup olmadığının araştırılması; verimli değilse verimliliği sağlayacak değişikliklerin yapılması gerekmektedir. Mesleki eğitimden sağlanan verimin saptanması bu tür eğitim kurumlarından mezun olanların Jşgücü piyasasında nasıl değerlendirildiklerinin bilinmesiyle olanaklıdır. Türkiye, planlı dönemden başlayarak sanayileşme çabalarım kalkınma sürecinin bir parçası olarak ele almış ve sanayinin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünü, öncelikle endüstriyel teknik öğretim kurumları yoluyla, sağlamaya çalışmıştır. Ünal`ın yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre, endüstri meslek lisesi mezunları işverenlerce nitelik açısından yetersiz bulunmasına rağmen işe almada tercih edilmektedir. Bu tercih, mezunlardaki "istendik" bazı özelliklerin işverenlerce gözlenmiş olduğunun bir işareti olarak kabul edilmekte ve bu özelliklerin neler olduğunun ayrıntılı olarak araştırılması gerektiği belirtilmektedir. Öte yandan, mesleki eğitim görenlerin eğitimleriyle ilgili işlerde istihdam edilmeleri durumunda gösterdikleri başarıya ilişkin olarak yeterli veri sağlanamamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 1997 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 11 Issue: 11 |